Na bylinky i do opustených záhrad

25.04.2018

Každý rok v tomto období zbieram bylinky. Jar je skutočným požehnaním pre bylinkárov. Neďaleko našej záhrady je dlhodobo opustená záhrada s pokazeným plotom. Sú v nej krásne brezy, ihličnany i ovocné stromy a stará chatka. Minulý rok som tam objavila zopár trsov hluchavky škvrnitej. Je to väčšia odroda hluchavky, ktorá nerastie úplne bežne v záhradách. Teda v tej našej nie. Učarovala mi. A tento rok ma prekvapila. V tej starej čarovnej záhrade jej bolo asi 20x viac ako minulý rok. Nazbierala som plné dva koše. Akoby ma vypočula. Cítim ako ma podporí tento rok na mojej ženskej ceste a obalí moje ženské orgány láskyplným ružovým svetlom.

Nebojme sa navštevovať opustené záhrady, čaká nás tam veľa prekvapení a pokladov. Vždy je dobré brať ohľad na biotop a zbierať bylinky tak, aby sa nenarušila rovnováha a našli sme ich tam i budúci rok. Hluchavku som strihala s nožničkami a tak ešte vyrastú nové výhonky.

Staré záhrady sú tak krásne, je tam často oveľa viac bohatstva ako v pestovaných záhradách, kde ľudia majú prísne pravidlá toho, čo tam smie byť a ako to má vyzerať. Ale príroda vie sama najlepšie, čo je dobré pre dané miesto. Dávajme jej viac priestoru všade, kde môžeme.