Vanilkové smoothie bez vanilky? Čarujeme s banánom severu

13.09.2018

Banán severu, indiánsky banán, paw paw, je stromový krík Ásimina trojlaločná pôvodom z východnej časti severnej Ameriky. Je možné ho úspešne pestovať i u nás. Prvýkrát som ho ochutnala od známeho, ktorý mi daroval veľa plodov paw paw. Stačí olúpať, odstrániť semená a podávať na tanieriku a jesť vidličkou ako luxusný francúzsky koláčik, pretože zrelý plod je krémový, sladký, s exotickým nádychom až do vanilky. Pre mňa zatiaľ najlepšie ovocie, ktoré som kedy jedla, ale je to vec vkusu.

Paw paw je bohaté najmä na magnézium, železo a vitamín A. Obsahuje i vitamín B6.

Na vanilkové smoothie potrebujeme:

paw paw a sušený alebo čerstvý kokos + ja som pridala ešte hrušku, ale vanikovú chuť vytvára práve kombinácia paw paw s kokosom.

Máte radšej vanikový puding?

Stačí menej vody a vytvoríte hustú krémovú konzistenciu, ktorá chutí ako ten najlepší vanilkový puding.