Prijatie samej seba i v...

02.03.2019
Niekedy jednoducho nefungujú tie overené a všadeprítomné rady a múdrosti psychológie pozitívneho myslenia a duchovných vied. Stáva sa, že naša situácia je tak zamotaná, že si musíme vytvárať vlastné cesty a spôsoby ako prežiť. A nie je možné ani nikoho požiadať o pomoc, pretože nik taký tam nie je. Niekedy nás život postaví pred možnosť vytvoriť si vlastnú liečivú cestu, aby sme sa stali tvorcami svojho šťastia. I keď to skôr vyzerá, že je to náš absolútny koniec alebo zlyhanie.


Niekedy nie je možné robiť nič. Nevieme, čo máme urobiť a máme pocit úplnej zaseknutosti, pasce života či hrozby, ktorej nemožno uniknúť. I to sa stáva. Uvedomila som si, že jediné, čo v takejto chvíli pomáha, je prijať samu seba i v tejto ťažkej situácii. Opakovať si: "Prijímam samu seba v tejto ťažkej chvíli" alebo "Prijímam samu seba i napriek tomu všetkému"...

Ide o to, že v tej absolútnej ťaživej situácii často necítime ani spojenie s nebesami či s tým božským, ktoré bolo predtým pre nás útechou. Pomohlo mi jediné. Stiahnuť sa do vnútra seba a milovať samu seba i v tejto ťažkej situácii. Nič si nevyčítať a milovať sa i s bolesťou tela i duše či čímkoľvek čím som a kde som. I s tými okolnosťami, ktoré ma ničia. Nevyčítať si nič v zmysle, že sme tvorcami života a že sme si všetko vytvorili sami a sme za to zodpovední. To v tých naozaj najťažších chvíľach naozaj nepomáha. Skôr to znie ironicky a necitlivo.

Modlitba - "Prijímam samu seba i v tejto ťažkej chvíli"

opakovať a opakovať, dýchať a dýchať, cítiť seba a cítiť v sebe ten priestor lásky a zároveň i veľkej bolesti, to všetko sme my...