Brošne z osieho hniezda

05.06.2019
Vespula vulgaris - Osa obyčajná
Vespula vulgaris - Osa obyčajná

V skleníku máme takmer každý rok osy. Osy sú eko pomocníčky, ktoré ničia veľa škodcov a sú rovnako dôležité opelovačky ako včely. Zatiaľ som s nimi vychádzala vždy bez problémov a vo vzájomnej úcte.

Vždy na jeseň po nich ostávajú prázdne hniezda. Pomaly som ich zbierala a odkladala som ich netušiac, čo s nimi urobím. Nakoniec som sa rozhodla urobiť si z nich brošne. Natrela som ich akrylovou farbou a z druhej strany som prilepila kancelárskym lepidlom plstenú látku. Plstenou látkou som prilepila i špendlík. Brošne som dosušila v trúbe asi pri 60°C.

osie hniezdo je ako recyklovaný papier
osie hniezdo je ako recyklovaný papier
osie hniezdo odzadu, v strede s úchytkou, na ktorej visí
osie hniezdo odzadu, v strede s úchytkou, na ktorej visí