Čo so stredom pakua Tai-chci

26.01.2021

Stred miestnosti alebo obydlia spadá podľa feng šuej k zóne Tai-chci, k životnej sile, ktorá je zdrojom sily pre všetky ostatné oblasti pakua a teda nášho života.

Podľa učenie feng šuej by mal stred zostať voľný, aby cez neho mohla voľne prúdiť energia a vyživovať tak všetkých osem oblastí pakua. Nemal by byť zastavaný, nemal by tam byť komín, či toaleta, šatník... Nápravy sa vykonávajú dodržiavaním čistoty, zavesením zvonkohry, kryštálu či svetlom.

Stred spadá pod element zeme a preto ho podporujú teplé zemité farby, hlina, keramika, kamene a rovnako ohnivé prvky, pretože oheň je prvok, ktorý podporuje prvok zem.

Avšak stred je veľmi špecifickou oblasťou pakua. Stretávajú sa tu v rovnováhe jin a jang. Predstavuje zdroj, ohnisko, ktoré rozpohybováva energiu v celom priestore. Je to ako os Zeme, ktorá určuje pohyb celej Zemi a zmeny počasia. A taký je i stred pakua.

Väčšina z nás má stred miestnosti voľný. Visí tam napríklad luster alebo iné osvetlenie. V strede miestnosti býva i okrúhly koberec. Energiu stredu môžeme podporiť visiacou zvonkohrou či visiacim kryštálom z lampy uprostred plafóna. Celá miestnosť získa nový rozmer a plynúcu energiu.

Nedávno som opäť robila zmeny v mojej izbe a rozhodla som sa zasiahnuť i do stredu miestnosti, ktorý som vždy ponechávala viacmenej voľný a bez zmeny. Z lustra mi už dlho visí zvonkohra. Ale rozhodla som sa pre ešte väčšiu zmenu. Kúsok od stredu miestnosti mi končí posteľ a tak som ku boku postele postavila jednoduchý drevený regál. Vysoký asi dva metre a široký asi 40 cm. Vzdušný regál z bledého dreva z pár poličkami.

Hneď som pocítila príval energie v solar plexe, v tretej čakre ako to na mňa dobre pôsobilo. Regál je blízko stredu, ale netieni, lebo to je vzdušný regál. Je vysoký a pôsobí štíhlo ako stĺp a rastie do výšky. Pôsobí na mňa ako energetický prúd svetla v strede miestnosti. Akoby v sebe koncentroval energie z celej miestnosti a držal celú miestnosť v pevnom bode a v bezpečí. Ako maják.

Je to i preto, že som na jednotlivé poličky poukladala vibračne silné predmety. Na najvyššej poličke stojí kužeľ selenitu a v ďalších poličkách sú napr. tibetská misa, kryštály a ruženíny, obľúbený prírodný parfém...

Cítim ako ma toto moje nové rozmiestnenie v izbe spevňuje na vnútornej úrovni. Ako sa cítim sebaisto, keď sa dívam na stred mojej izby. Pri vstupe do izby vidím cez regál. Netieni mi výhľad k oknu, ktoré je v miestnosti. Svetlo prechádza týmto regálom v smere od severu (okno) ku dverám (juh).

Prečo je stred pakua tak dôležitý?

z jedného miesta, zo stredu, môžeme ovplyvniť celok

zo stredu môžeme ovplyvniť celý život a všetky jeho oblasti

môžeme využiť také prvky a doplnky, ktoré podporujú našu najoslabenejšiu časť života a dosiahneme rýchlejšie výsledky ako pri jednotlivej práci v iných častiach pakua

stred je zásobárňou životnej sily a je to hýbateľ všetkého

pre podporu rovnováhy v našom živote môžeme do stredu umiestniť predmety, ktoré predstavujú všetky prvky a tým doslova pozitívne roztancovať plynutie energie v priestore a vyživiť stred miestnosti

alebo ako som spomínala, dočasne môžeme stred miestnosti prispôsobiť tak, aby podporoval jednu konkrétnu oblasť nášho života:

  • napr. partnerstvo - zvolíme romantický obraz a doplníme dva kryštály či srdcia... 

Pozor! však, čo dávame do stredu bytu či miestnosti. Okolo toho sa bude totiž točiť náš život. Dobre si premyslime, čo chceme, aby bolo našim stredobodom života.