Jesenný zber byliniek

30.10.2018

Áno, i taký je. Mnohé bylinky opakovane kvitnú a dozrievajú do semienok i viackrát za rok, napr. púpavy, hluchavky... a tak sa dajú zbierať takmer po celý rok.

Najvďačnejšia je šalvia, ktorá je odolná i voči mrazu a prakticky sa dá zbierať i v snehu. Lístky síce vyzerajú omrznuté, ale to nič nemení na ich kvalite. Ak chceme zbierať šalviu po celý rok, je nutné sa o ňu starať a to tak, že ju pravidelne striháme, zbierame kvety, listy, aby sa neustále obnovovala.

Dnes som sa vybrala na zber byliniek do opustenej záhrady, kde som objavila moju milovanú hluchavku škvrnitú, ktorú som tu prvýkrát objavila na jar tohto roku, píšem o tom tu Na bylinky i do opustených záhrad

Nebolo jej veľa, ale predsa opäť zakvitla a poteší ma v jesennom čaji.

Jesenný zber byliniek má svoje čaro a netreba ho podceňovať, ešte stále je možné nachádzať na lúkach posledné rozkvitnuté púpavy a zároveň vedľa nich odkvitajúce púpavy s bielymi hlávkami. Práve v čase dušičiek je dobré sa spojiť s prírodnými cyklami práve pitím čaju z byliniek, ktoré sú dostupné v prírode práve v tomto čase. Nie je ich síce tak veľa, ale o to viac potešia.