Na ktorú stranu si česať cestičku vo vlasoch?

19.03.2021

Celý život som nosila cestičku vo vlasoch presne na stred. Od detstva, cez dospievanie a až teraz v 35 som vyskúšala nosiť cestičku nabok. Ani neviem, prečo som to nikdy predtým nerobila. Možno to súvisí s celkovým vývojom ku ženskému princípu, kto vie... Často som sa fotila s cestičkou nabok, ale reálne som to tak nenosila. Nedávno som počúvala rozhovor dvoch dám, jednej prírodnej kaderníčky projekt Natubea a intuitívnej celostnej vizážistky, Světlany Čiberovej, ktorý nájdete na facebooku u Natubea.

Světlana tam spomínala i cestičky vo vlasoch. Ak si ju robíme na ľavej strane hlavy a češeme si vlasy smerom doprava, podporujeme ženský princíp, pretože vlasy smerujú od ľavej logickej hemisféry ku pravej intuitívnej hemisfére.

Čítala som i o hollywoodskej teórii, vraj vedeckej, ktorá zasa hovorí opak, kedy ľavá strana hlavy je tá pasívna a pravá aktívna, pričom vôbec neberú do úvahy povahu hemisféry. Vraj napravo má cestičku lúzer a naľavo hrdina. A muži, ktorí majú cestičku naľavo, teda si češú vlasy doprava, sú vraj vnímaní okolím viac atraktívni ako muži, ktorí sa češú naopak. No, neviem, či zrovna táto teória je mi blízka, skôr nie, ale každý to môže vidieť inak...

V každom prípade to je zaujímavý koncept a veľa sa o ňom hovorí i v starobylých védach, kde sa pravidlá o vlasoch rozvádzajú do podrobností. U mužov i u žien. Mne osobne dáva zmysel teória ľavej a pravej hemisféry ako to spomínala Světlana.

Určite je zaujímavé si vyskúšať cestičku na obe strany a pocítiť ten rozdiel. Pretože ten rozdiel tam naozaj je. Dokonca to ovplyvňuje i náš vzhľad i vyžarovanie do okolia a druhí to podvedome vnímajú. Každá žena si môže vybrať, či jej viac vyhovuje jangová alebo jinová cestička vo vlasoch. Alebo na stred, čo predstavuje rovnováhu. Alebo žiadna cestička v prípade hladkých účesov so stiahnutými vlasmi dozadu. To predstavuje dokonalú jednotu.

Je zaujímavé, že vlasy a pokožka na hlave vedia, kade má viesť cestička nabok. Hovorí sa, že by mala viesť nad najvyšším bodom obočia. Skúšala som si urobiť cestičku intuitívne a vlasy ani pokožka hlavy ma neboli. Ale keď som si skúšala spraviť cestičku ešte viac doľava, teda zväčšiť vlnu na pravej strane, vlasy ma po chvíli začali bolieť ako keď ich máme dlho vypnuté alebo v neprirodzenej polohe a bolí z toho až pokožka na hlave. Každý má svoje cestičky vo vlasoch, ktoré sú pre neho tie najvhodnejšie a je dobré ich rešpektovať.

môj vyšívaný obraz - Tantrická kňažka - jinová cestička vo vlasoch