Podprsenka z podväzkového pásu pre maličké prsia

12.10.2020

Návod na zhotovenie podprsenky

Pre moje maličké prsia je zvyčajne veľmi ťažké nájsť bielizeň, ktorá by mi skutočne sedela a bola podľa mojich predstáv. Za tie roky som sa naučila množstvo trikov a dokážem prerábať bielizeň tak, aby som z nej vykúzlila krásne kúsky doslova šité mne na mieru.

Pamätám si, keď som ako násťročná prvýkrát videla v obchode so spodným prádlom podväzkový pás. Visel tam krásny čipkový a ja som si najprv myslela, že to je vysnívaná podprsenka pre mňa :). Zahanbila som sa, keď som si uvedomila, že je to podväzkový pás a vlastne v tom obchode nie je nič pre mňa. Dnes som však už múdrejšia a viem, že môžem mať čo len chcem, stačí trocha zručnosti.

na fotky sa vzťahujú autorské práva - Copyright © Ivana Jelemenská Všetky práva sú vyhradané

Požehnanie v podobe podväzkových pásov

Podväzkové pásy sú často šité ako trojuholníková podprsenka, ale s dostatočne širokým obvodom. Strih je dôležitý a preto nie je každý podväzkový pás vhodný na ušitie podprsenky, ale výber je široký. Cena podväzkových pásov sa pohybuje od pár eur až po drahšie kúsky. Ale krásne čipkové podväzkové pásy nájdete od 5 do 10 eur. Alebo ich nájde i v sekáči za 2 eurá ako ja tento krásny červeno-čierny model.

Áno veľkosť je dôležitá

Podväzkové pásy sa kupujú podľa šírky pásu, ale ak z nich chceme šiť podprsenku, musíme brať do úvahy obvod pod prsiami. Takže mne, i keď mám konfekčnú veľkosť XS, na podprsenku potrebujem podväzkový pás veľkosti L, obvod cca 74 cm. Na túto podprsenku som použila podväzkový pás, ktorý mal veľkosť 40/42.

Postup

Postup je jednoduchý. Podväzkové ramienka sa uvoľnia na najväčšiu dĺžku a končeky s plastovými úchytkami sa odstrihnú. Potom stačí zošiť ramienka tak, aby nám podprsenka sedela.

na obrázku vľavo je vidieť spoj, kde sú zošité ramienka

Najvhodnejší podväzkový pás na podprsenku je taký, ktorý má výrazný trojuholníkový tvar. Tento môj model vyzerá skôr ako živôtik. Avšak o to krajšie vynikne v hlbšom výstrihu.

"Milujem krásne veci, milujem jemnú erotiku a zmyselnosť a preto milujem i svoje prsia také, aké sú"