Poviedky - Naprieč Vesmírom 2. diel

23.09.2018

Ako sme sa blížili k dúhovej planéte, rástlo vo mne vzrušenie. Tešila som sa a zároveň som sa cítila zodpovedná za toľké znalosti, ktoré sme tam chceli načerpať. Obliekla som si biele šaty so zlatým opaskom, ktoré boli vysoko po bokoch nôh s rozparkom, pretože táto planéta vlastne nemá typickú súš. Je tam neustále vlhké príjemné teplo a voda asi 30 cm nad súšou, ktorú tvoria jemné kamienky a žltý piesok. Krásna kryštálová, trblietavá voda odráža svetlo vo všetkých farbách. Každých pár metrov nad súšou sa dvíhajú vysoké, úzke, valcovité kopce, tak strmé, že nie je možné po nich kráčať hore. Sú celé zelené, pretože sú zarastené malými kríkmi s listami, ktoré majú krásnu citrusovú vôňu. Na vrcholoch týchto kopcov žijú stredne veľké vtáky, ktoré majú sivú, hnedú a belavú farbu. Avšak nie je ich tu veľa. Vibračne dávajú planéte silu rýchlej a jasnej komunikácie a to pomáha všetkým vesmírnym ľuďom, ktorý túto planétu navštívia, aby sa stretli s inými vesmírnymi ľuďmi a vzájomne sa poradili a inšpirovali.

Na takejto planéte sa pochopiteľne nedá pristáť. No jej hustá atmosféra umožňuje bezpečne zakotviť loď a ľahko sa spustiť dole, len tak zoskočiť s gravitačným náramkom a rovnako sa vrátiť späť.

Prvý pohľad z okna lode na dúhovú planétu bol nádherný. Akoby sme sa blížili k veľkej opálovej perle, ktorá svetielkovala pastelovými farbami a perleťovým leskom. Partner zakotvil loď a ruka v ruke sme sa spustili do opaleskujúceho oparu atmosféry. A pristáli bosými nohami rovno vo vode. Planéta bola už plná. Samá vrava, smiech a dumanie. Skupinky vesmírnych ľudí stáli kde tu a vážne i s humorom debatovali. Mnohí známi sa s láskou vítali a objímali.

Ako prvého sme uvidela Jariema, ktorý bol kamarát môjho partnera a s ktorým sme spolupracovali na vývine nových technológií. Zaviedol nás do malého okrúhleho kamenného altánku akoby z mramoru, kde sme si mohli sadnúť na kamenné lavice, ktoré lemovali vnútro altánku. Ale všade na zemi bola voda. Voda tu slúži na prepojenie, na vlnenie života a neustálu výmenu informácií cez nohy. Všetko tak ide rýchlejšie, preto je táto planéta tak dokonalá pre vzájomné stretnutia a prepojenia vesmírnych ľudí.

Jariem nás zoznámil s jeho ďalšími priateľmi a môj partner sa konečne dozvedel potrebné technické informácie, ktoré potreboval pre svoje projekty. Nakoniec som cítila, že je čas, aby som sa sama prešla. Akoby som počula odniekiaľ spev. Z hĺbky, z vody, ani neviem, ale cítila som prepojenie s nejakou skupinkou žien, ktoré boli nablízku. Vydala som sa po vode a prechádzala som sa po planéte a užívala si dúhové svetlo a dúhové nežné teplo. A zrazu som ich uvidela. Skupinku asi ôsmich žien, ktoré vášnivo spolu debatovali. Blížila som sa k nim a v srdci som cítila, že tá pieseň prichádzala od tejto skupinky žien. Pieseň ich duší. Ako som sa priblížila, zaregistrovali ma a usmiali sa. Nič nebolo treba hovoriť. Pridala som sa k nim a načúvali sme spoločne jednej z nich, ktorá rozprávala o bylinkách. A tak som sa dozvedela, že je možné vytvárať veľmi podobné odrody bylín na rôznych planétach, bylín s podobným rodokmeňov, ktoré sme poznali ešte na Zemi. Táto stará bylinkárka sa volala Hilde a bola veľmi veselá. Strapaté kučeravé čiernosivé vlasy jej tancovali okolo okrúhlej tváre ako rozprávala o bylinkách.

Od ostatných žien v skupine som sa dozvedela všetko, čo som potrebovala vedieť k mojej ďalšej práci pri budovaní biodiverzít na nových planétach. Ja som im zase odovzdala moje nové poznatky o vlnení farieb a o tom ako sa dá s nimi tvoriť atmosféra planéty a samostatné prúdy v ovzduší. Bolo krásne sa stretnúť s tak múdrymi ženami v silnom ženskom kruhu.

Nakoniec sme sa rozlúčili a ja som sa vrátila späť k partnerovi, ktorý bol ešte stále v zapálenej vedeckej debate s Jariemom. Potom sme sa s ním rozlúčili a konečne sme sa zvítali s naším starými známymi, s ktorými sme prežili i niektoré životy na Zemi. Bol to pár, Lauria a Benek, ktorí boli našimi veľkými priateľmi. Výlet na dúhovej planéte sme zakončili večerou na ich vesmírnej lodi. Lauria mala vynikajúce dusené liany zo vzdialenej planéty, ktoré chutnali vynikajúco. A divoké pomaranče. Naozaj lahodná večera a príjemné ukončenie našej prvej cesty na dúhovú planétu.