Pšenová bábovka s citrónovou príchuťou

08.04.2021

Lahodná pšenová bábovka bez lepku a bez cukru

Ingrediencie: (používam 200 ml šálku)

  • 2 šálky pšenovej múky, múku som nemala, tak som použila surovú pšenovú raňajkovú kašu
  • 3 vajíčka
  • 5 lyžíc rozpusteného panenského kokosového oleja
  • 1 šálku kokosového mlieka (mlieko som si vyrobila tak, že som zaliala sušený kokos horúcou vodou, nechala odstáť, potom som zmes rozmixovala vo výkonnom mixéri a precedila som zmes cez sitko, čím som získala kokosové mlieko) ale rovnako môžeme použiť kupované rastlinné mlieko a dá sa použiť i obyčajná voda, ale kokosové mlieko dodá bábovke lahodnú chuť
  • 200 g sušených datlí
  • 1 lyžička soli
  • 1 lyžička sódy bikarbóny
  • 1 lyžička balsamica
  • 1 ml prírodnej citrónovej esencie
  • asi 4 lyžice sušených hrozienok alebo podľa chuti

Postup:

  1. datle nakrájame na malé kúsky a spolu s vajíčkami a kokosovým mliekom ich rozmixujeme vo výkonnom mixéri na hladkú kašu
  2. kašu vylejeme do misy a pridáme ostatné ingrediencie, sódu bikarbónu zalejeme balsamicom, vytvorí sa šumivá reakcia a až potom to pridáme do cesta, nakoniec primiešame citrónovú esenciu
  3. bábovkovú formu vymažeme kokosovým olejom a vysypeme pšenovou múkou, pridáme cesto
  4. bábovku pečieme na 180°C asi 35 minút

Dobrú chuť!