Sila detskej lásky a sebaliečenie

28.03.2021

Dnes sa mi sníval sen, v ktorom som prežívala nežné city  ku mojej prvej láske. Ku mojej detskej láske. Bol to skôr emocionálny sen, v ktorom sa nič nedialo, ale prežila som znovu čistotu lásky a nehy, ktorú som cítila v detstve.

Keď som sa prebudila, nechápala som, prečo sa mi to snívalo. Môj vzťah k tomuto mužovi som dávno uzavrela a keď ho stretnem, je to neutrálne. Poznáme sa z detstva a to je všetko. Naša detská láska bola vzájomná, ale neskončila dobre. Nahneval ma, ublížil mi, i keď nevedome, lebo chcel upútať moju pozornosť a ja som na neho zanevrela. Vtedy som to brala tak vážne a urputne, že si myslím, že som si vtedy prvýkrát zavrela srdce a zrejme viac ako som si myslela.

Už sa mi s ním snívalo a vždy to bolo po nejakom mojom liečení srdca. Akoby tá detská láska bola môj prvotný odtlačok partnerských vzťahov a až jej znovu prežitie v snoch, mi otvára srdce a doliečuje to, čo nebolo doliečené. Dnes k tomu mužovi nič necítim, ale kedysi som cítila. A tam niekde v minulosti ostali zavreté dvere plné bolesti a sklamania. A ani som si neuvedomovala ako veľmi to ovplyvňovalo všetky moje ďalšie vzťahy s mužmi.

Častokrát vnímame detské lásky a priateľstvá ako hru. Z pohľadu dospelého je to pre nás iba povrchné a dočasné. Vôbec si neuvedomujeme, že deti to prežívajú naplno. Čas síce vnímajú inak a vedie veci rýchlo ukončiť, ale i začať, no stále to sú ich pravé city a ich 100% prežívanie prítomnosti. Je to zvyčajne oveľa silnejšie ako naše súčasné dospelácke známosti a priateľstvá. Nezľahčujme to len preto, že sú to detské city, pretože tie bývajú oveľa pravdivejšie.

A tak som objavila dar mojej prvej lásky. Miesto, kde prebýva moje srdce a zmysel pre čistú nevinnú lásku. Vždy sa k tomu môžem vrátiť a priniesť túto kvalitu spať do svojho života, pretože ak chcem byť naplno v láske, liečenie vnútorného dieťaťa je nevyhnutné. Naše prvé lásky a priateľstvá sú zdrojom veľkej emocionálnej kapacity a stačí sa tomu znova otvoriť.