Skúsenosť s Herxheimerovou reakciou

20.03.2020

Herxheimerova reakcia - je imunitná reakcia organizmu pri rozpade baktérií, plesní a iných mikroorganizmov pod vplyvom liečby, ktorá ničí týchto škodcov v tele. Pri rozpade týchto škodcov, sa uvoľňujú toxíny, ktoré dočasne zhoršia zdravotný stav a spôsobia rôzne príznaky napr. - horúčka, únava, bolesti svalov, zdurenie lymfatických uzlín, chrípkové prejavy, kožné vyrážky, výtoky, hnačka a iné...

Herxheimerovu reakciu môžeme zažiť pri rôznych detoxikačných kúrach a výživových doplnkoch s detoxikačným účinkom.

Bór je jedným z minerálov, ktorý sa odporúča užívať napr. pri reumatoidnej artritíde, ale tiež v menopauze ako prevencia osteoporózy, tiež pri kvasinkovej infekcii, u mužov pre zdravú hladinu testosterónu, bór podporuje metabolizmus iných minerálov...

Skúsenosť s Herxheimerovou reakciou pri užívaní bóru:

Herxheimerova reakcia pri užívaní bóru prichádza zväčša po mesiaci užívania bóru, niekedy skôr a niekedy neskôr, 3 - 6 týždňov.

U mňa nastala po mesiaci užívania bóru. Prišla rýchlo. Večer pri zaspávaní som začala mať bolesť ľavej nohy. Tupú, hlbokú bolesť niekde v stehne. Na druhý deň ráno som sa zobudila a ledva som vstala z postele. Tak ma tá noha bolela. Bolesť vychádzala akoby zo stehenného kĺbu alebo šľachy, ktorá tam je. Myslela som si, že mám zdurené lymfatické uzliny v slabine ľavej nohy, pretože odtiaľ šla bolesť. Ale nebol tam žiadny opuch, teplo či začervenanie. Ale bolesť vychádzala približne odtiaľ. Ledva som sa obliekla, opierajúc o stenu som sa dotackala na záchod a najväčšia bolesť bola vždy pri sadaní si a vstávaní. Celý deň som ležala, nechutilo mi jesť, mala som zvýšenú teplotu a hlbokú tupú bolesť nohy, ktorá neustávala v žiadnej polohe. Bolela ma i v leže a i keď som bola unavená a chcela som spať , od bolesti mi to nešlo. Tak som si driemala a stonala od bolesti v posteli. Nevedela som si nájsť polohu, ktorá by mi bolesť zmiernila a keď som takú našla, nemala som silu v nej dlhšie byť, pretože som chcela spať, ale spať sa mi nedalo zas pre tú bolesť. Dala som si acylpyrín a čakala. Večer to trochu ustúpilo, ale stále som sa tackala a nevedela normálne chodiť. Na druhý deň to bolo lepšie a postupne mi to nasledujúce dni prešlo. Ten jeden deň však bol peklo. Bór užívam každý deň pre mnohé pozitíva a všetko je v poriadku. Pomáha mi pri chronickom zápale kĺbov a po odoznení tejto reakcie som pocítila zlepšenie zdravotného stavu kĺbov.

V detstve asi ako 5 ročná som mala z ničoho nič podobnú bolesť nohy, nemohla som chodiť a skončila som na pozorovaní v nemocnici, kde mi to potom prešlo. Dávali mi antibiotiká a uzavreli to ako rastové bolesti. Neviem, či toto bolo nejaké doliečenie starej veci, ale pripomenulo mi to moju epizódu z detstva.

Moja mama mala Herxheimerovu reakciu tiež po mesiaci užívania a u nej sa to prejavilo nepríjemným suchým kašľom a celkovou únavou. Trvalo to u nej asi dva týždne, kým jej to úplne prešlo.