Ajurvéda v mojom živote

14.09.2023

V lete ku mne prišla ajurvéda a to tak, že mi padla do oka jedna kniha o ajurvéde v knižnici. O ajurvéde som už v minulosti čítala viacero kníh, ale nedostala sa trvale do môjho života. Až teraz... teraz, keď som ju tak potrebovala. Netušila som, čo mi prinesie, ale teraz vidím, že ma vedie tým správnym smerom.

Od jari zažívam veľké vnútorné zmeny, diali sa mi isté veci na duchovnej úrovni spojené s jedným mužom, duchovné prepojenie, ktoré mi otvorilo srdce a i keď som stále sama, tento muž (alebo skôr jeho duša) ma zmenil najviac zo všetkých mužov. Je to však preč, on sa tak rozhodol a ja to rešpektujem. Možno to bol jeden z tých príbehov o partneroch duše... neviem...

Na jar som prestala vydávať môj časopis Biela Luna, jednoducho vo mne vyschol tento prameň, chuť tvoriť časopis i nápady. Tento proces teraz vyvrcholil do ďalších zmien vo mne, kedy veľa pracovných či tvorivých túžob opadlo a prichádza ku mne skutočné tvorenie, ktorého kontúry však ešte nie sú pre mňa úplne jasné.

O týchto udalostiach píšem preto, že práve ajurvéda mi prináša v tomto období môjho života vnútorný pokoj a rovnováhu tela i mysle. Drží ma, keď sa môj svet rúca, keď ho rúcam ja dobrovoľne, pretože to už ďalej po starom nejde a drží ma, keď ešte nevidím na ďalšiu cestu.

Nehovoriac o tom, že som nedávno stretla muža, ktorý vo mne nechtiac otvoril hlboké zranenie a mňa to hodilo do ešte hlbšieho procesu. Tento muž nie je v mojom živote ani nebol, ale mihol sa v ňom a otvoril moju bolesť, ukázal mi, že svet má svoju tvár a tá tvár nie je naozaj ružová. Vedela som to, ale čím jasnejšie to vidím a čím častejšie mi je to pripomínané, tým viac sa viem správne pre seba rozhodovať.

Ajurvéda však pri mne stále verne stojí tak ako nikto v mojom živote. Ajurvéda netvrdí, že som príliš to či tamto a že by som mala vyzerať inak alebo sa inak správať a inak žiť. Rešpektuje moju vrodenú konštitúciu, moju vnútornú i vonkajšiu architektúru a učí ma žiť v súlade s ňou.

Učí ma starať sa o seba s úctou k svojej jedinečnosti a učí ma variť tak, aby som bola skutočne vyživená a spokojná. Váži si môj jedinečný typ trávenia, moje jedinečné zloženie elementov v tele i v mysli. Dáva mi priestor slobodne byť tým, kým som sem prišla byť. A je to tak jednoduché. 

Nechce ma meniť, ale chce ma vidieť šťastnú 

Ajurvéda ma citlivo vedie i na mojej ceste ku pravej ženskosti, o ktorej sa síce všade veľa píše a hovorí, ale nikoho ju nevidím naozaj žiť. Ajurvéda s láskou hýčka moju prirodzenú ženskosť a vedie ma do ženskej polarity úplne inými cestami ako som zvyknutá, ale práve tie mi dávajú pevnú pôdu pod nohami a držia ma pevne vo svete plnom neustálych zmien. 

Ajurvéda ma pevne drží a to tak pevne ako ma nikto v živote nedržal. Je mi skutočnou oporou. A na úrovni energetického tela cítim ako posilňuje stred môjho tela a hranice mojej aury. Bez nej by som asi túto mohutnú životnú premenu, ktorou teraz prechádzam, nezvládla.

Nechcem sa rozpisovať o tom ako sa teraz stravujem a čo za nové zvyky priniesla ajurvéda do môjho života, pretože sa to týka iba mňa. Je to šité na mieru pre mňa. Každý z nás je jedinečný a potrebuje to svoje. A to je cesta, na ktorú musí každý z nás vykročiť sám. Cesta sebapoznania a sebaprijatia.

Na internete nájdete veľa informácií ku ajurvéde, rovnako je vydaných veľa kníh v slovenčine o tomto umení života, ale pre mňa bola väčšina sklamaním. Najviac inšpirácie a podnetov pre moju cestu s ajurvédou nachádzam u českej dievčiny https://www.ivushi.com a v jej videách na youtube, no a teraz i v jej úžasnom kurze AGNI, ktorého som súčasťou. Vďaka za to. A teším sa na ďalší kurz o potravinách z hľadiska ajurvédy.

Ak vás zaujímajú ajurvédske recepty a viac o ajurvéde, môžete si stiahnuť zdarma knihy v angličteine tu