Biely cypriš v arómaterapii

16.03.2021

Callitris columellaris (C. glaucophylla)

Biely cypriš je nazývaný i biela borovica, i keď sa nejedná o borovicu. Biely cypriš je stále zelený strom a pochádza z Austrálie a z Novej Kaledónie, kde nájdeme celé lesy cypryšov. Zvyčajne meria 4 až 12 m, výnimočne až 20 m.

Esenciálny olej z bieleho cypriša nie je v arómaterapii zatiaľ veľmi známy a vyrába ho iba niekoľko spoločností. Známejší je najmä v Austrálii. Podporuje sebadôveru, osvieženie a pozdvihnutie nálady. Uvádza sa ako vhodný do masážnych zmesí pre uvoľnenie svalstva.

Biely cypriš som si objednala na skúšku zo zahraničného obchodu a jeho vôňa mi hneď učarovala. Je to veľmi jemná jinová vôňa ihličia. Má balzamický charakter vône a i samotný olej je tuhší ako jemný balzam a preto sa dobre pridáva do krémov. Navodzuje upokojenie, vnútorný tichý úsmev a odovzdanie sa plynutiu života.

Intenzívne som ho začala používať v čase, kedy som mala rodinné nezhody a bolo mi bránené byť v bližšom kontakte s milovanou osobou z rodiny. Začala som si pridávať cyprišový olej do nočného pleťového krému. Bolo to veľmi upokojujúce a prinášalo mi to zmierenie sa so situáciou.

Esenciálny olej z bieleho cyprišu je vynikajúci pri dlhom trápení sa, pri strate, pri nedostatku lásky, pri opustení, pri nedostatku emocionálnej podpory. Tento olej prináša mier a potrebné uvoľnenie do bolestivej situácie, pod jeho vplyvom zmäkneme a už viac nebojujeme vo svojom vnútri s ohnivými emóciami. Jeho balzamický a zmäkčujúci charakter je veľmi dôležitý najmä v liečení žien a ich emocionálnych problémov. Týka sa to najmä jinových žien, ktoré sa cítia prevalcované udalosťami života a ľuďmi okolo seba.

U nás je známy cyprišový esenciálny olej (Cupressus sempervirens ), ktorý väčšinou pochádza z Francúzka. Nejedná sa však o tú istú rastlinu ako v prípade bieleho cyprišu. I vôňa je iná. Je ťažšia, drevitejšia a so silnejším nádychom gáfru.

foto Rick Sharloch