Čo nás blokuje v láske

14.11.2020

Urobila som si kvíz lásky, teda presnejšie kvíz blokov, ktoré nám bránia v láske, ktorý ponúka zdarma na svojej stránke vzťahový kouč, Stefanos Sifandos, kvíz tu

No, musím priznať, že je celkom dobrý. Výsledky tohto kvízu, testu lásky, ma naozaj do veľkej miery v tomto čase vystihujú. A tu sú moje výsledky:

40% Sila, ktorú mám na odstránenie týchto blokov

20% blok - strata

20% blok - odmietnutie

8% blok - opustenie

8% blok - intimita

4% blok - záväzok

Z výsledkov testu vyplýva, že takmer vôbec nemám strach zo záväzku a iba veľmi malý strach z intimity a z opustenia.

Problém vidím v strachu z odmietnutia a zo straty.

Strach zo straty znamená, že nejakou nešťastnou náhodou, napr. nehodou, prídeme o blízkeho človeka. Tento strach si uvedomujem od detstva, i keď naň nemám logický dôvod. Tu vidím ako riešenie cestu do minulých životov alebo liečenie rodovej karmy.

Avšak ako svoj najväčší blok v láske považujem strach z odmietnutia a to mi tento test i potvrdil. Som si vedomá tohto môjho bloku, viem ako a prečo vznikol a liečim ho už niekoľko rokov.

Skúsenosť s odmietnutím môže znamenať, že nás niekto, na kom nám záleží alebo niekto, s kým sa začíname zbližovať, odmietne v našej pravej podobe a v našich pravých prejavoch. Slovo rejection má okrem odmietnutia, nasledovné významy:

zamietnutie

potlačenie

vyradenie

opovrhnutie

Zvyčajne si spájame odmietnutie so stopkou od osoby, s ktorou sa chceme zblížiť. To je úplné odmietnutie. Alebo môžeme byť odmietnutí i v našich prirodzených prejavoch, keď sa radujeme, keď plačeme, keď si oblečieme čo chceme, keď rozprávame o tom, čo nás naozaj zaujíma, keď prejavíme svoje pravé túžby a sny...

Často nás druhá osoba odmietne s opovrhnutím a nechce sa viac zaoberať tým, čo na nás odmieta. Nechce to vidieť a často od nás očakáva, že to zmeníme, skryjeme, odstránime zo seba či na sebe, ale tým zabíjame časť svojej duše a často i tela. Strácame svoju celistvosť a jednotu, ak pristúpime na to, že je správne odmietať túto svoju časť.

Všetci si v sebe nesieme svoju vlastnú kolekciou strachov a blokov, ktoré nám bránia sa otvoriť skutočnej láske. Ak sme si ich vedomí, môžeme sa liečiť a odstraňovať tieto bloky s láskou a porozumením samých sebe.

Ako môžeme odstrániť blok

1. predstaviť si, čo by sa najhoršie stalo, ak by sme boli opäť odmietnutí, opustení, prežili stratu a i...

ísť v tejto predstave do podrobností, prežiť ju ako silný vnútorný film, ktorý nám ukáže nás samotných v zraniteľnej polohe

2. odpovedať si na otázku: "Ako sa o seba postarám, ak sa mi to znova stane..."

ako si prejavím lásku? čo urobím preto, aby som sa lepšie cítila?

Vytvorenie si plánu, čo ak... pomáha sa nebáť toho, čo nastane, napr. zameriam sa viac na seba, budem sa hýčkať a vyhýbať všetkým negatívnym ľuďom, prostrediu, sociálnym sieťam... pôjdem do prírody...

Ak vieme, že máme pre seba pripravenú "lekárničku" v prípade nehody, nemusíme sa tak báť, pretože vieme, že si poskytneme prvú pomoc sami.

3. odpovedať si na otázku: "Čo môžem urobiť inak, aby som opäť nebola zranená?"

Môžem budovať silnú sebalásku - A to je odpoveď na všetko...

Môžem si budovať silné hranice sebaúcty, ktoré ma prirodzene ochránia od nesprávnych ľudí a prostredia.

Môžem si dávať viac času, aby som uvidela, kto ten človek naozaj je a čo skutočne ku mne a ja k nemu cítim. Čas je môj priateľ.

a iné...

(tieto tri cvičenie je dobré si spísať, aby sme uvideli čierne na bielom ako sme na tom)

Bloky v láske nás obmedzujú či už máme vzťah alebo po ňom túžime. Cesty k lepšiemu sebapoznaniu sú dne dostupné všetkým a je len na nás, či ich využijeme.