Mária Magdaléna so slovanskými znakmi

22.02.2024

Na internete som objavila zaujímavý obraz Márie Magdalény Indwelling Peace ( Prebývať v pokoji/mieri) z roku 2018 od americkej umelkyne Sue Ellen Parkinson. Na jej tvorbe je vidieť silné spojenie s božským ženským princípom.

Obraz Prebývať v pokoji ma zaujal preto, že je na ňom zobrazená Mária Magdaléna so slovanskými znakmi.

  • nádoba so slovanským kvetom - Perúnova hviezda
  • oblečenie so slovanskou výšivkou
  • svätožiara so žaľuďmi, plodmi duba, ktorý je posvätný strom Slovanov a je spájaná s bohom Perúnom (tento symbol je i na Magdalskom kameni, ktorý bol nájdený na brehu Galilejského jazera, viac o tomto kameni píšem v 9. čísle časopisu Biela Luna)

Vnímam to tak, že umelkyňa načítala zhora obraz Márie Magdalény. Je dosť možné, že zachytila niečo, čo nám všetkým ostáva dodnes skryté. Bola Mária Magdaléna slovanského pôvodu?...

Sue Ellen Parkinson o Márii Magdaléne:

"...pocítila som v sebe hlboký posun. Stala som sa viac pokojnou a vnútorne silnou. Dokážem spočinúť sama v sebe. Najviac prekvapivé a dôležité pre mňa je, že s ňou cítim hlboké skutočné spojenie. Bol to veľmi hlboký liečivý zážitok. Taká je premieňajúca sila tvorivosti."

Indwelling Peace

Sue Ellen Parkinson o tvorení:

"Tvorivý proces prežívam ako formu modlitby. Je to moja najrozumnejšia odpoveď svetu. Robí ma celistvou a spája ma s veľkým tajomstvom."

a ďalšie obrazy Márie Magdalény...

Choose Peace - Vyberám si mier (2021)

Seven Waterfalls - Sedem vodopádov (2018)