Moja prvá skúsenosť s naparovaním yoni

07.02.2018

Naparovanie yoni alebo jednoducho ženského lona, je stará liečebná metóda, ktorej korene siahajú do staroveku a ďalej. Princíp spočíva v tom, že výpary z bylinného záparu, sa nechajú pôsobiť na ženské lono, teda priamo na pokožku a sliznicu lona.

Naparovanie yoni je vhodné pri nachladnutí, pri bolestivej menštruácii, pri vaginálnych infekciách, prechladnutí močového mechúra a iných ženských ťažkostiach, pri ktorých pomáha teplo a dezinfekčné a hojivé účinky bylinných esenciálnych olejov.

Dnes sa už vyrábajú i sedáky na naparovanie yoni, ale môžeme si taký sedák vyrobiť i doma zo starej stoličky, či malého stola, ktorého stred sa dá vybrať a ostane iba konštrukcia. Je dôležité dbať na bezpečnosť, pretože obarenie horúcou vodou nie nič príjemné.

Prvý krát som to vyskúšala tak, že som hrniec s pariacou sa vodou obalila uterákom a postavila som sa rozkročená nad neho v dlhých šatoch. Potom som si kľakla k posteli a oprela sa lakťami o posteľ. Šaty mi zakrývali nohy i hrniec medzi nohami. Nie je to úplne najbezpečnejšie, ale účel to splnilo.

Bolo to veľmi príjemné. Ak bola para príliš horúca, jednoducho som sukňou vyvetrala paru von a pokračovala ďalej. Cítila som ako ma to prijemne uzemňuje a sťahuje všetky starosti a myšlienky dole a rozpúšťa ich. Vyčistila som si tak hlavu, ohriala lono a cítila som sa ako bohyňa plná plodnej sily. Pary sú ako jemné pohladenie a teplá vlhkosť je veľmi zjemňujúca na pokožku i sliznicu yoni. Odporúčala  by som to každej žene a i tým ženám, ktoré majú rôzne staré zranenia v oblasti lona a sexuality.

Zápar

Dala som variť vodu a keď začala vrieť, hodila som do nej bylinnú zmes, pričom som ju nevarila, pretože by mi vyprchali všetky esenciálne látky z bylín. Prikryla som hrniec pokrievkou a chvíľu nechala luhovať. Voda bola plná bylín, naozaj som bylinami nešetrila, pretože práve sýte pary, bohaté na prírodné esenciálne látky sú to, čo robí paru liečivou.

Do bylinnej zmesi na naparovanie lona môžeme použiť veľa voňavých liečivých bylín.

Moja zmes bylín na naparovanie yoni - krásne voňajúca:

šalvia

rozmarín

myší chvost

kamilky

zopár lupeňov z ruží

Na internete nájdete veľa inšpirácie na naparovanie lona a tiež odporúčané bylinné zmesy - v angličtine yoni steam / steaming. Tu je inšpiratívne video s Luciou Harnošovou a jedno english video