Slobodná Lilith

20.11.2018

Tento krásny obraz s názvom "Lilith a had" vytvorila umelkyňa Linda Hill - The Red Seeds, ktorá vytvorila i vykladacie karty, ktoré si môžete pozrieť tu

Zaujal ma najmä preto, že dokonale vystihuje zvládnutie archetypu Lilith. Zvládnutie a ovládnutie všetkých svojich vnútorných síl. Z obrazu je cítiť spokojnosť so sebou, so svojou situáciou a plné priznanie sa k svojim silám, ktoré sú hadie, vychádzajúce zo samého hlbokého nevedomia. A práve prijatie takýchto temných a plodných síl, prináša veľkú silu života a tvorivosti, čo vidíme i v granátovom jablku, v plode, ktorý drží Lilith v ruke. Kvapká z neho čerstvá voda života. Kde je voda, tam je život. Kde je vášeň, je i život. Lilith sa na tomto obraze s láskavosťou díva nadol. K hadovi. Dokonca ku čiernemu hadovi, ktorý je zdrojom jej sily. Predstavuje i jej strachy a bolestné túžby, ale ona vie, že had je špirálou jej nekonečnej Sily. Lilith má krídla, ktoré ju povznášajú a zároveň s láskou hľadí dole, pretože vie, že lieta iba vďaka svojim koreňom. Na čele má červenú bodku ako symbol prebudeného tretieho oka a je to práve preto, že sa nebojí dívať i dole, hlboko a do temnoty. Radosť zo ženskosti je silným motívom tohoto obrazu a zároveň vyjadruje odvahu byť skutočnou ženou.

Okrídlená Lilith v jednote s hadom hĺbok mi pripomína moju dávnejšie snovú víziu, ktorá mi až teraz dáva hlbší zmysel. Hovorila o archetypálnych silách Lilith. Teraz ako píšem tento text sa mi to všetko otvorilo. Tu je link na dávnejší článok so snovou víziou Mystický sen