Sex a pani X - filmová recenzia

19.06.2019

Film Sex a pani X (Sex & Mrs. X) z roku 2000, v hlavnej úlohe s Lindou Hamilton je označený ako dráma, ale ja by som ho skôr zaradila ku romantickým filmom so zdravou dávkou humoru. Film bol inšpirovaný skutočnými udalosťami.

Americká reportérka Joanna, žije spokojný život so svojim manželom, až kým ju neprekvapí náhla zmena v ich vzťahu... Jej usporiadaný život sa náhle zrúti a ona príjme ponuku na pracovnú cestu do Paríža, kde má napísať reportáž o Madame Simone. O tajomnej a šarmantnej Francúzske, ktorá vedie lukratívnu dohadzovaciu agentúru len pre vyvolených a vyvolené.

Je to naozaj tak, ako to Madame Simone tvrdí? A je Joanna naozaj tou, za ktorú sa celé roky vydávala? Joanna si dovolí žiť v Paríži svoje nové Ja. Život ponúka viac, ak si dovolíme viac.

Film má názov, ktorý je príliš priamočiary, až vulgárny, ale dej je pravým opakom. Páči sa mi, že je to jeden z tých filmov, kde ešte nie sú mobilné telefóny a kde čas plynie pomalšie ako v dnešných časoch.

Páči sa mi proces, ktorým Joanna prechádza od uvedomenia si seba, svojich túžob a možností až po odvahu ich realizovať a znova začať žiť.

Film je povzbudzujúcim, dávajúcim nádej do šedých a uponáhľaných dní a veľa rád Madame Simone je skutočne nad zlato.

A ako to nakoniec skončí? Pre čo sa Joanna rozhodne? Pre svoj starý či nový život? Cesta, ktorú prejde, je cesta uvedomenia si seba, ktorou môžeme kráčať ku šťastnej zmene my všetky.