Ten pravý to dokáže...

21.01.2021

Už niekoľko dní chcem dať do textu svoje nové poznanie a náhľad, ktorý som získala posledné dni a to zrejme pod vplyvom návratu planétky Juno v mojom horoskope. Alebo jednoducho dozrel čas a kúsok vo mne sa zase poliečil.

Ak máme nejaké akékoľvek zranenie... napríklad "zranenie" tela a negatívne skúsenosti s reakciami na naše telo pre vzhľad, váhu, tvary... tak sa môže stať, že stratíme vnútorný kompas pri výbere vhodného partnera. Ale platí to pri každom zranení.

Stane sa to, že:

  1. vďaka ponižujúcim a zraňujúcim situáciám dochádza v tele k zamrznutiu, teda k energetickému bloku a tiež k emocionálnemu bloku v rovine tela i duše
  2. na úrovni vzťahov, teda vzťahovania sa k mužom, dochádza k obranným mechanizmom, ktoré však môžu zapríčiniť stratu citlivosti pri výbere vhodného partnera
  3. žena síce túži po vzťahu, ale pri mužoch začína cítiť starú bolesť a strach, že sa to zopakuje
  4. telo a emócie často zostávajú v tkz. zamrznutom móde a žena nedokáže naozaj rozlíšiť, čo sa naozaj deje, kto je naozaj pred ňou a čo naozaj ona cíti
  5. môže sa to prejavovať napríklad tak, že podvedome má pocit, že musí vyhovieť, aby nebola zranená a musí sa zapáčiť, teda musí dokazovať, že... je dosť dobrá, je krásna, je vtipná, je inteligentná... dokazuje čokoľvek, čo má zakryť jej domnelý nedostatok a zranenie
  6. a tak prirodzene k sebe priťahuje muža, ktorý nie je v zdravej mužskej energii, ale muža, ktorý je v detinskom móde a chce, aby sa žena starala o jeho detinské ego a potreby, čiže neumožňovala mu rásť do skutočnej mužskej sily
  7. žena potom seba ponižuje a nazýva to nezávislosťou a tým, že ona predsa môže, ona vie a ona to zvládne
  8. takáto žena často toleruje, že muž si ju neváži alebo nakoniec muža odmietne, pretože podvedome cíti, že to nie je to pravé a to je ten lepší a vlastne bezpečný spôsob, i keď ženu vedie do frustrácie, lebo najprv ho chce a potom nie a vyčíta si, že je taká odmietavá a pritom by si stačilo pripustiť, že ju iba jej nedoliečené zranenie pritiahlo k tomu nepravému a jej vnútorný hlas ju zachránil
  9. a nakoniec má pocit, že sa točí v kruhu a všetci muži sú rovnakí a ona stále zažíva ten istý stres a nešťastie v láske

Mňa osobne niečo podobné postretlo a uvedomila som si, že je prirodzené sa cítiť pri tom pravom mužovi dobre v zmysle pocitov môjho tela. Teda to ako sa cítim krásna a v pohode v tele, keď som s ním. Cítim sa prijatá či neprijatá? Zranená žena má tak hlboko v sebe zakorenenú bolesť, že pocit, že je neprijatá si zamieňa so štandardným a správnym správaním sa voči nej. A tu je pes zakopaný. Nie, nie je to v poriadku.

Nie, nie si náročná, ak sa chceš cítiť pri ňom tak žiadúca a zároveň tak v bezpečí ako jediná žena v jeho živote a jeho najväčšia láska. Ak tam nie je pocit tejto istoty a bezpečia, nie je to láska.

foto @gosha_kamaev

Veľa žien by teraz namietalo, že ony samé seba zhadzovali a muž po ich boku im ukázal, aké sú krásne a úžasné a to ich časom vyliečilo. Áno, to je častý príbeh. A osobne poznám také. Ale ja mám iný príbeh a hovorím o tej druhej možnosti, kedy žena samu seba nezhadzuje, ale otvorene je zhadzovaná a ponižovaná. Z toho vznikne zranenie a nedôvera v mužov a strata inštinktu pri výbere partnera. Niekedy naše sebavedomie a naša vernosť svojej prirodzenosti vedie k útokom druhých na náš vzhľad. Môj prípad.

A teraz viem, aké je pre mňa dôležité sa cítiť pri mužovi dobre. Veľakrát som bola zaujatá mužom pre niečo - vzhľad, napätie, dráma - znaky nedoliečeného zranenia, ktoré nám pripomína bolestivú drámu, ktorú sme už zažili... ale nikdy nie preto, aké príjemné pocity vo mne vyvolával, pretože som žiadne skutočné pocity necítila! Pravda je taká, že veľa žien nie je v kontakte so svojimi pravými pocitmi, pretože sa boja svojej citlivosti a zraniteľnosti. Chcú byť in, nezávislé a silné. A potom stratia samé seba, svoj inštinkt a tiež schopnosť si vybrať vhodného partnera. O sklone robiť veci, v ktorých sa necítia dobre, ani nehovorím.

Dospela k názoru, že:

  • to je mužova úloha, aby som sa pri ňom cítila naozaj dobre a bezpečne, teda tak ako sa cítim, keď som v súlade sama so sebou a so svojou prirodzenosťou
  • je dôležité, aby som sa pri ňom cítila minimálne tak dobre ako sa cítim sama so sebou a so svojim telom
  • muž mi má dokázať svojim konaním, že sa môžem pri ňom cítiť tak bezpečne, aby som sa mu otvorila
  • je to jeho úloha získať si moju priazeň a najmä dôveru, mojou úlohou ako ženy je byť tak dôstojnou ženou, aby som v mužovi aktivovala len to najlepšie, čo v ňom je
  • muž má žene dokázať, že je dôvery-hodný a žena, že má dôvery-hodnú dôstojnosť
  • týmto prístupom aktivujem v mužovi motiváciu ma získať a bojovať o mňa, prekonávať sám seba a byť pravdivým mužom
  • v praxi to môže vyzerať napríklad i tak, že mi svojim správaním preukazuje, že moja krása a moje telo sú darom pre jeho oči, pretože ako pravá žena (žena v prirodzenosti) predstavujem hodnotu božskej krásy, ktoré je pre neho nenahraditeľná nijakou inou ženou
  • v praxi to znamená, že jeho pozornosť je upriamená na mňa a cítim, že som jeho jediná

foto @jessicajanaephotography