Ako obnoviť čuch a chuť po kovide

01.02.2021

Cez Vianoce 2020 našu rodinu neobišiel kovid a všetko prebehlo našťastie pokojne ako by sme mali iba chrípku. V mojom prípade slabšiu chrípku. Nemala som strach, pretože nepodlieham kovid propagande. Dostavil sa však typický príznak, strata čuchu a chuti. Nie u každého sa stratia oba zmysly a vždy to má veľmi individuálny priebeh a rovnako i návrat týchto zmyslov.

Dalo by sa povedať, že som bola úplne bez čuchu a chuti asi 10 dní, teda v čase, keď som mala i iné príznaky ako bola únava a dva dni som mala zvýšenú teplotu 38°C, ktorú som v noci vypotila. Teplotu som nezrážala, nebrala som acylpirín ani paralen, iba vitamíny, minerály a prírodné doplnky.

Po desiatich dňoch sa začal čuch a chuť pomaly obnovovať, ale šlo to podľa mňa pomaly, po troch týždňoch od vypuknutia príznakov som mala návrat čuchu a chuti kolísavo asi na 70 - 80 % a začala som hľadať možnosti ako si pomôcť.

Treba si uvedomiť, že strata čuchu a chuti je pri kovide iná ako pri bežnej chrípke. Pri kovide ide o zasiahnutie nervových buniek týchto zmyslov a to je zákerné. Nemala som nádchu ani plný nos a predsa som nič necítila. Oficiálna medicína odporúča iba čakať a trénovať zmyslové asociácie, čiže si privoňať k niečomu a cez pamäť si navodzovať spomienky danej vône a chuti, čím sa pomáha obnovovať nervové spoje zodpovedné za tieto zmysly.

Táto rada mi nestačila, i keď u mňa prebiehal návrat týchto zmyslov úplne štandardne a vyzeralo to na dobrej ceste. Nič som nechcela podceniť.

Uvedomila som si, že sa musím zamerať na nervové bunky a ich regeneráciu

  • prírodné doplnky, ktoré majú priaznivý vplyv na nervovú sústavu a mozog
  • moja voľba - HERICIUM erinaceus

  • drevokazná huba Koralovec ježovitý
  • urýchľuje regeneráciu poškodeného nervového systému

Hericium som si kúpila v podobe bylinných tabliet a na začiatku som mala pocit, že dochádza k zlepšeniu, potom občas k miernemu zhoršeniu, zvyčajne večer, ale tak to býva pri návrate zmyslov pri kovide. Zhoršenie a zlepšenie sa môže striedať i počas dňa. Na 20. deň po strate čuchu a chuti, som mala čuch a chuť obnovený asi na 70 - 80 %. Hericium som začala brať až na 25. deň po strate čuchu a chuti. Dnes, keď píšem tento článok, mám čuch i chuť takmer úplne obnovenú, ale ešte to nie je ono. Tri týždne som brala Hericium a dnes je to približne 6 týždňov od straty čuchu a chuti. Takže to je zatiaľ na dobrej ceste a budem brať Hericium ešte ďalšie tri týždne (neskôr doplním do článku ďalšie dojmy). Moja príbuzná mala približne rovnaký priebeh kovidu ako ja a zatiaľ nebrala Hericium. Čuch sa jej vracia celkom dobre, ale chuť horšie. Neviem posúdiť, aké by to bolo z Hericiom, pretože u každého je priebeh ochorenia a čas regenerácie iný. Ale Hericium môže veľmi pomôcť. Zatiaľ oficiálna medicína uvádza, že regenerácia môže trvať i niekoľko mesiacov.

CBD olej - môj nový top produkt pre zdravie!

  • pre rýchlejšiu regeneráciu organizmu po kovide, ale i po akomkoľvek ochorení
  • pre naštartovanie samoliečiacich procesov organizmu, návrat bunkovej imunity
  • CBD som začala brať pred niekoľkými týždňami a cítim sa oveľa lepšie, cítim pôsobenie na celé telo a jeho schopnosť odolávať stresu a lepšie zvládať chronické autoimúnne ochorenie
  • prvý CBD olej som skúšala od značky Medi Hemp a bola som spokojná a teraz som si objednala od značky CBDium, za ktorou stoja Slováci. Určite čoskoro napíšem recenziu... https://cbdium.eu/sk/

Dodatok z 26. 3. 2021

Naďalej užívam CBD a po dlhšom čase viem posúdiť, že je to pre mňa Top produkt nielen na doliečovanie po kovide. Čuch a chuť ešte stále nie je 100%, chýba mi zopár % ku dokonalosti, ale stále sa to zlepšuje a má to svoj pomalý, ale neustály progres k lepšiemu. Pri užívaní CBD chcem zostať trvale pre viaceré priaznivé účinky i na moje chronické ťažkosti s autoimunitou.

Vitamíny, minerály a výživové doplnky a iné...

  • ako som písala, kovid som prekonala iba s tými prírodnými preparátmi, ktoré som brala i predtým, len počas kovidu som zvýšila dávky niektorých doplnkov
  • tu by som odporúčala videá MUDr. Igora Bukovského, i keď ja beriem trochu iné zmesi doplnkov, ale určite tam nájdete mnohé odpovede
  • rozhodne odporúčam brať nejakú čínsku hubu na podporu imunity, všetky majú priaznivé účinky na imunitu
  • a teraz počas regenerácie vidím, že tvrdý alkohol v terapeutických dávkach môže byť naozaj veľmi nápomocný, či už v podobe bylinkovej tinktúry, propolisu v alkohole ale len v podobe domácej pálenky, najlepšie okolo 50% alkoholu, pretože tento vírus vykazuje veľa vlastností parazitického charakteru, preto  pri ťažších priebehoch ochorenia pomáha antiparazitikum Ivermectin
  • výplachy nosa so slanou vodou nemali u mojej príbuznej žiadny vplyv na zlepšenie čuchu a chuti, ale je pravda, že tieto výplachy eliminujú vírus na slizniciach a tým pádom znižujú infekčnosť a zároveň pomáhájú telu zbaviť sa vírusu
  • je veľa byliniek, doplnkov a iných zázračných prírodných preparátov, preto si nájdite tie, ktoré sú pre vás najvhodnejšie a s ktorými najviac súzniete, ja som bola počas kovidu priťahovaná i ku včelím produktom, tak určite vždy dajte na svoju intuíciu...
  • upozornenie - tento článok nenahrádza lekárske vyšetrenie a je iba zdieľaním osobných skúseností a subjektívnych názorov (chápate, musím to tu uvádzať, keďže žijeme v neoliberálnej totalite a pozdravujem všetkých online súdruhov, ktorí radi blokujú na sociálnych sieťach)

Dodatok 8. 6. 2021

Po necelých 6 mesiacoch hlásim 100% návrat čuchu a chuti. Teda najmä čuchu, ktorý som mala dlhodobo trochu oslabený. Je zvláštne ako náhle toto posledné zlepšenie prišlo, doslova v pár dňoch sa to otočilo. Koncom mája. Teraz už niekoľko dní prechádzam alergiou, ktorú mávam každý rok o takomto čase, mám upchatý nos a vodnatú nádchu.  Nič na to neberiem, vždy to prejde asi po dvoch týždňoch. Ale je zvláštne, že to nemá vplyv na môj čuch, ten mám dokonalý i s touto alergickou nádchou. Tu je jasne vidieť, aké umelé svinstvo ten kovid je a že regenerácia čuchových a chuťových buniek môže naozaj trvať niekoľko mesiacov. To náhle zlepšenie by mohlo súvisieť i s tým, že som posledné dni začala brať CBD 1000 namiesto 500, (od CBDium), čo som brala posledné mesiace, ale neviem, do akej miery to s tým súvisí. Tiež ma napadlo, že možno táto alergická nádcha mi pomáha prečistiť nosné dutiny a tým sa to zlepšuje, ale nemusí to s tým súvisieť.

Zhrnutie

Zhrnula by som to tak, že výživové doplnky sú dôležité pri 100% regenerácii čuchu a chuti, ale treba rátať s tým, že to môže trvať i niekoľko mesiacov. A vždy je tento proces veľmi individuálny.

Podľa najnovších zistení je možné liečiť následky po kovide tiež Iverm...