Ganéša Sloní pomocník

26.06.2018

Ganéša je indický boh so sloňou hlavou. Je sloním božstvom plným detskej nevinnosti a zároveň veľkej múdrosti a sily.

Pomáha prekonávať prekážky a pomáha pri nových začiatkoch, mnohí spisovatelia ho volajú na pomoc pri započatí písania novej knihy.

Ganéša pomáha vždy pri malých i veľkých prekážkach, starostiach a osudovo zapletených cestách. Jeho sila odstraňuje ťažkosti a jeho múdrosť pomáha sa správne rozhodnúť. Je to božstvo šťasteny, spája sa mi so silami planéty Jupiter, ktorá má podobné ladenie.

Ganéša je tu pre každého.

Vnímam ho ako hravé božstvo, ktoré dokáže brilantne a zároveň s úsmevom na tvári odstrániť z cesty všetky prekážy a dosiahnuť cieľ oveľa ľahšie a rýchlejšie ako sme čakali. A často veľmi prekvapivými spôsobmi. To je Ganéša.

skvoroom art prsteň
skvoroom art prsteň

Prečo o ňom píšem? Cítila som, že potrebujem pomoc. Akosi som sa nevedela naladiť na tú správnu vlnu božskej pomoci. Niekedy potrebujeme určitý druh sily, ktorý nám môže sprostredkovať určité božstvo a ak sa otvoríme pomoci, vždy príde synchronicita, ktorá nám ukáže, ako sa nám božská láska prihovára tentokrát.

Cítila som, že si mám pozrieť nejaký romantický film alebo komédiu, potrebovala som na chvíľu vypnúť a prestať myslieť na ťažkosti. No zároveň som si hovorila, že v tom filme by mohla byť pre mňa nejaká správa. Klikla som na youtube na jeden film a i keď som cítila, že to nie je práve top film, nechala som sa zľahka unášať dejom. A už v prvej tretine filmu to prišlo. Jedna z hrdiniek mala v ateliéri oltár boha Ganéšu a druhá z hrdiniek hovorí: "To je boh Ganéša, pomáha pri nových začiatkoch!" :) a ja som hneď vedela, že som si prišla po túto správu.

No a urobila som dobre, pretože už dávnejšie mi sloní totem výrazne pomohol vzdorovať situáciám, kde som bola tlačená do vecí, ktoré som rozhodne nechcela. O dávnejšej skúsenosti píšem v článku Volanie ochranného zvieraťa. Tam som priamo nepracovala s božstvom Ganéša, ale slonia sila je tam tiež prítomná.

Teraz som si vytvorila na okne malý oltárik, aby som podporila moje spojenie s týmto božstvom a dovolila mu vstúpiť do môjho života. Okrem obrázku slona, polodrahokamov, jantáru, vonných tyčiniek a sladkého jabĺčka, som podarovala Ganéšovi i nejaké sladkosti a trochu medu, pretože je to božstvo, ktoré má rado ovocie a sladkosti, preto má i také guľaté bruško.

Keď som bola prváčka, mali sme namaľovať svoje najobľúbenejšie zviera. Ani neviem prečo, ale namaľovala som práve slona.

Pamätám si na ten obrázok dodnes, najmä na to, ako som mu na nohách namaľovala veľké ružové nechty, alebo ako sa tie slonie oblúčiky volajú. Z toho obrázku na mňa vtedy vyžarovala veľká neha a bezpečie a práve na tento obrázok z detstva som nikdy nezabudla. Myslím, že to bolo moje prvé spojenie sa so sloňou silu a láskou.


Dodatok - čo nasledovalo

Ako následok tohto čarovania ku mne prišlo liečenie tretej čakry. Cítila som ako tyrkysovo modré svetlo zalieva môj solar plexus, lieči ho a rozpúšťa strachy. Malo to určitý vplyv na to, ako si chránim osobné hranice, či si beriem veci osobne, do istej miery to ovplyvnilo to, že ma už tak netrápi, čo si o mne druhí myslia a podobne... to ma veľmi potešilo.

Mala som víziu bledomodrého plameňa, ktorý horí v mojom bruchu, v tretej čakre a prináša mi mier a pokoj. Bledomodrá farba je farba zmierenia a modrá farba ako taká je farbou autority. V tomto prípade tej mojej osobnej autority, ktorá mi umožňuje byť zdravo vymedzená voči vonkajšiemu svetu.

A v neposlednom rade mi Ganéša prekvapivo otvoril cestu ku slovanským božstvám. Konečne som ich pocítila na hlbšej a koreňovej úrovni. Ukázal mi, kde je moja sila. V spojení so slovanskými božstvami.