Hruškovo-zelerové čatní

29.08.2022

Toto čatní vzniklo z toho, čo nám práve záhrada ponúkala. Boli to najmä veľmi zrelé hrušky, ktoré padali na zem a tiež dosť stonkového zeleru.

Množstvá nebudem uvádzať, keďže robím takéto recepty od oka, ale myslím si, že každý si vie uvážiť, akú chuť má rad a podľa toho sa zariadiť.

Postup

  1. Zrelé mäkké hrušky som očistila a pokrájala na menšie kúsky. Stonkový zeler som zbavila listov a nakrájala na malé pásiky. Stonkového zeleru samozrejme oveľa menej.
  2.  Hrušky i zeler som uvarila na pare s tým, že zeler som dala na spodok paráka. Zeler som nechala uvariť asi napoly, nemusí byť úplne do mäkka.
  3. potom som zmes vysypala do veľkej misy a pomixovala na hladko s tyčovým mixérom
  4. pridala som soľ a kurkumu
  5. biele korenie a chilli
  6. nakoniec som pridala čerstvú bazalku nasekanú na väčšie kúsky
  7. všetko som dobre premiešala a naplnila do zaváracích pohárov
  8. poháre som dala zavariť asi na 5 - 8 minút a nechala vychladnúť v zaváracom hrnci

Dobrú chuť!