Dulové čatní

29.09.2020

Duly majú exotickú ovocnú vôňu a kyslastú chuť, ktorá v kombinácii s koreninami a bylinkami môže vytvoriť dokonalé čatní. Zároveň uvarené duly na pare majú dokonalú hustú konzistenciu na čatní.

Príprava

Duly umyjeme, očistíme a nakrájame na menšie kúsky

uložíme na parák a uvaríme na pare v hrnci

potom duly rozmixujeme tyčovým mixérom v hlbšej nádobe a môžeme ochucovať

ochutíme podľa vlastnej chuti a fantázie!

dôležité je pridať soľ alebo cukor (alebo oboje) napr. hnedý, ja som pridala iba soľ, ale kto má rád sladko pikantné či sladko korenisté chute, pridá cukor

ďalej som primiešala plnú panvicu opraženej cibule, jemne nakrájanú čerstvú čili a nasekaný čerstvý rozmarín, kari, biele a čierne korenie, trochu kurkumy

nepridala som olej na dochutenie, pretože v opraženej cibule ho bolo dosť, inak by som pridala trochu olivového, kokosového či iného oleja

všetko som dobre premiešala, naložila do zaváracích pohárikov a dala krátko zavariť a čatní je hotové

Dôležité je si vytvoriť vlastnú zmes korenín a byliniek, ktoré vytvoria čatní podľa našich predstáv. Je vhodné pridať napr. smaženú cibuľku, rajčiny, pridať varené hrušky.... môžeme využiť zmesi korenín ako je kari, grilovacia zmes... a vyhrať sa s koreninami podľa našej chuti...

Tip - do hotového čatní si môžeme pridať čerstvý cesnak a trochu olivového oleja, je to vynikajúca cesnaková pomazánka

Čatní z dúl sa dá použiť ako pomazánka