Odhalenie tieňa

12.10.2018

S prebiehajúcou jeseňou, retrográdnou Venušou, tieňovou prácou s totemom Vrany a s tichou liečivou meditáciou, nakoniec prišlo jedno veľké odhalenie tieňa, ktorý som si neuvedomovala.

Istá žena z oblasti ženského sebarozvoja a duchovných kruhov ma iritovala. Hovorila som si, že jej asi závidím krásu, úspech, peniaze... ale nič z toho jej nezávidím a nezvyknem ani závidieť, len som si to tak hovorila, aby som zakryla, čo ma naozaj trápi. Nechcem byť ako ona, nechcem tak vyzerať, nechcem mať taký život ako ona, dokonca nesúhlasím s niektorými jej hodnotami, ale...

Táto žena má to, čo ja nemám a čo mi veľmi chýba a po čom veľmi túžim. Podporu komunity, podporu a lásku ľudí, ktorí vám rozumejú, podporu a dôveru žien, ktoré vás podporujú, kruh žien, ktorý vás chráni a dodáva vám odvahu už len tým, že ste jeho súčasťou. A chcete byť ešte lepšou ženou ako ste, aby ste zodpovedne dávali komunite to, čo dáva komunita vám.

I keď som zažila veľa ženských zoskupení, v žiadnom som necítila skutočnú úprimnosť a prajnosť. A to ani v takzvaných duchovných kruhoch. Nie je to o tom, či sme navonok duchovní a aké nálepky si dávame, duševná príbuznosť je o niečom úplne inom.

Nikdy som nezažila úprimnú a bezpečnú ženskú spoluprácu, podporu a sesterstvo. Nájsť svoj kmeň je niečo, čo zmení kvalitu života, čo zmení celý život. Partnerský vzťah je rovnako dôležitý, pretože ak je to ten pravý vzťah, je podporou toho, čím sme vo svojej pravej podstate. Ale ja som tejto žene závidela najmä to, akú má ženskú podporu, ktorú som ja nikdy nezažila. Nie je o nič lepšia ako ja a predsa má niečo, čo ja nemám... asi toto mi beží mysľou.

Nemôžeme presne vedieť, prečo sú veci ako sú, pretože život nás rôzne skúša, ale pre mňa to bolo veľké odhalenie v tom, že za týmto "závidením" bola moja veľká bolesť z toho, že nemám okolo seba komunitu ľudí, ktorí mi skutočne rozumejú a pri ktorých môžem byť sama sebou a pri ktorých nemusím skrývať to, kým naozaj som a čomu sa naozaj venujem.

Ak nás niekto irituje, možno závidíme a možno sa v nás ozýva veľká nenaplnená túžba, ktorá sa hlási o väčšiu pozornosť a liečenie.

Po tomto mojom očistnom uvedomí prišla ku mne vízia, symbolická, ktorá predstavovala energie ženskej podpory a podpory mojej komunity, tej pravej, do ktorej patrím už teraz, duševne, na úrovni srdca. Spojilo sa s tým i isté totemové zviera a vnímala som, že cez prácu s touto víziou môžem liečiť samu seba a možno sa i pripraviť pre skutočné stretnutie môjho kmeňa...