Stať sa Stromom

20.01.2023

V nedávnom článku o živloch som spomínala, že keď začneme pracovať so živlami v sebe, príde k nám hadia energia. Had ako symbol pohybu energie v nás. Tak ako o tom učia východné náuky. Ďalším obrazom a silným symbolom, ktorý prichádza, keď pracujeme so živlama v nás, je strom.

Ukázala sa mi vízia, že som strom. Pripomenulo mi to i čchi kung cvičenie stromu, o ktorom som počula, ale nikdy som sa čchi kungu nevenovala. V mojej vízii som sa videla ako strom, ako spojnica dolného a horného sveta. Ako majsterka, ktorá dokáže prepojiť Zem a Nebo.

Pochopila som, že práca so živlami vedie presne k tomuto cieľu. Stať sa cestou vesmírnym silám jednoty a prepájať. Strom ako symbol nájdeme vo všetkých kultúrach a najčastejšie sa stretávame so stromom života, so stromom poznania a každý rok s vianočným stromčekom. 

Slovania mali hlboký vzťah ku stromom rovnako ako každé pohanské a prírodné národy. Stromy som vždy milovala a myslím si, že sadiť stromy a chrániť lesy je najlepší spôsob ako pomáhať prírode. 

Strom v sebe nesie všetky živly. V tradičnej čínskej medicíne je strom symbolom prvku drevo a je spojený s vetrom, so vzduchom. Strom však má korene v zemi a vždy stojí pevne na svojom mieste. To ho spája s živlom zeme. Má cykly a premeny, všetky stromy kvitnú i keď všetky nemajú typické kvety. Všetky však majú semená a mnohé i plody, ktoré dozrievajú na slnku. To strom spája so živlom oheň. Strom zadržiava v krajine vlahu, poskytuje tieň a šťavnaté výhonky či plody. To ho spája so živlom voda. Strom je dokonalým biosystémom, ktorý vytvára domov pre veľa bytostí a zároveň poskytuje výživu. A stromy tvoria lesy a les je najprirodzenejším miestom pre život človeka.

Stať sa stromom znamená stať sa živým biosystémom, v ktorom všetky živly dokážu tvoriť spolu a v súlade. Stať sa stromom znamená i byť pokojná a nedotknuteľná chaosom vonku, ktorý porušuje zákony života. Strom ctí zákony života i vesmíru. Strom je sám o sebe malý vesmír. A to je i náš cieľ. Stať sa malým vesmírom vo veľkom nekonečnom vesmíre plnom hviezd.