Vegan Perkelt zo Sírovca

23.01.2023

Vynikajúci a jednoduchý perkelt i pre mäsožravcov :)

K tomuto receptu nebudem dávať presné množstvá surovín, avšak robila som tento recept z

jedného bio bieleho rastlinného jogurtu (kokosový, mandľový, oba sú vhodné) 400 g 

a z jedného bio zeleninového bujónu 

základ chuti tohto receptu tvorí zeleninový bujón a sójová omáčka Tamari

vyšli mi asi tri normálne porcie alebo dve veľké


Ingrediencie:

  • stromová huba Sírovec článok tu 
  • biely rastlinný jogurt, kokosový, mandľový
  • zeleninový bujón
  • sójová omáčka Tamari
  • cibuľa alebo cesnak
  • rastlinný olej
  • mleté čierne korenie

Postup:

  1. chvíľu povaríme sírovec a potom ho pokrájame na jemné prúžky alebo malé štvorčeky, zatiaľ si ho odložíme bokom
  2. na olivovom alebo inom oleji dáme dusiť cibuľku, zakryjeme pokrievkou
  3. ku koncu dusenia cibuľky pridáme sírovec, rozdrvený zeleninový bujón a prilejeme trochu sójovej omáčky Tamari, dobre pomiešame a chvíľu necháme dusiť
  4. nakoniec pridáme jogurt, zamiešame a ešte ohrejeme, môžeme jemne podliať vodou, ak sa nám zdá, že je to husté a pridáme Tamari, ak sa nám zdá málo slané, soľ v tomto recepte nepoužívame, stačí bujón a sójová omáčka
  5. ochutíme čiernym korením

Halušky 

Halušky som robila z celozrnnej hladkej múky dvojzrnkovej, s ktorou som veľmi spokojná, napriek tomu, že neznášam lepok. Do cesta na halušky som pridala i trochu kukuričnej múky a vajíčka. Vegáni zvolia inú verziu.