Nálev na huby, zavárame hlivy

08.11.2020

Na tento nálev používam jalovec, ktorý sa zvyčajne používa pri varení diviny. Skvele sa tiež hodí ku hubám, ktoré sú tiež darom lesa.

Množstvá neudávam, záleží koľko hlív či iných húb zavárame a tiež podľa toho ako to kto má rád.

Ingrediencie na nálev:

  • jalovec - sušené plody, najväčší podiel z korenín v náleve má jalovec, pokojne dáme i niekoľko hrstí
  • čierne korenie - celé guličky, dáme o čosi menej ako jalovca
  • bobkový list
  • ocot - cukor i soľ podľa bežných receptúr nálevov a podľa chuti, použila som balsamico a hnedý cukor

Postup:

Huby som krátko povarila, scedila a dala do pohárov spolu s polkami cesnaku, môžeme dať cibuľu či iné druhy zeleniny, ktoré máme radi. Nálev som varila asi 5 minút a chvíľu nechala prikrytý odstáť. Potom som ním zaliala poháre a zavárala som asi 30 minút.