Tarotová karta Mesiac

20.05.2023

Tajné posolstvo a mystérium tarotovej karty Mesiac

Tarotová karta Mesiac bola pre mňa vždy zle čitateľná i keď som ju vedela používať vo výkladoch v kombinácii s inými kartami. Ale sama o sebe ako samostatné posolstvo bola pre mňa záhadou. Stále som cítila, že som ju neobsiahla, že som do nej neprenikla tak ako do ostatných kariet. Ale to sa v posledné dni zmenilo, pretože život ma postavil do situácie, kedy som musela prijať lekciu tejto karty, aby som sa takpovediac "nezbláznila" zo situácie, ktorá je nejasná. Mimochodom v tejto chvíli ako píšem tento článok, stále nejasná je.

O tarotovej karte Mesiac sa dočítate napríklad to, že súvisí s podvedomím, so snami, s ilúziou, vnútornými tieňami a strachmi, s čarovným svetom a s tajomnými  vecami a iné... Zvyčajne má negatívny význam, ale dnes sa už vykladá z hlbšej úrovne poznania a má veľa vrstiev rovnako ako ostatné tarotové karty.

Moja životná situácia mi spôsobovala vnútorný nepokoj, pretože som nemala jasno v istej veci a nemala som si to ako vyjasniť a zistiť ako to naozaj je. Trápila som sa pre budúcnosť, pretože som mala očakávania a najhoršie je nevedieť. Obzvlášť ak je tu i netrpezlivosť, pretože niekedy nás tlačí i čas. Teda my si to zvyčajne myslíme, že nemáme čas :)

A tak som si robila viackrát výklady a karta Mesiac sa tam začala objavovať a upozorňovať na seba, až ma to začalo hnevať. Cítila som, že mi karty nechcú povedať ako to bude, ako to dopadne a karta Mesiac mi jasne ukazovala na tajomstvo a skryté veci, ktoré sa mi teraz nechcú odhaliť. 

A tak mi neostávalo nič iné, iba prijať posolstvo karty Mesiac a znovu získať vnútorný pokoj a dôveru v život, i keď neviem. Mesiac mi jasne povedal, že mám nevedieť a nechať to tak na život. A ja som to prijala. Prijala som nevedieť. Prijala som, že stav "neviem" môže byť spojený s pokojom a istotou.

A teraz stále neviem, ale až teraz sa mi vlastne rozjasnilo a moja myseľ je čistá. Najdôležitejšie však je, že sa už vnútorne nezožieram myšlienkami na budúcnosť a nemám nutkavé potreby tú vec a jej stav neustále kontrolovať.

Mystérium karty Mesiac mi pomohlo obnoviť dôveru v tok života. V premeny života, ktoré sa dejú akoby samé a pritom v súlade s božským poriadkom. Konečne som pochopila, že sa na mňa nezabudlo. To ja som zabudla, že som súčasťou múdreho toku života a doteraz som sa kŕčovito držala konára na kraji brehu, ktorý nie je môj.

A teraz plávam s prúdom a neviem, čo bude, ale som pokojná ako nikdy predtým...