Veľkonočné sušienky

05.04.2021

Chrumkavé veľkonočné sušienky zo pšena bez lepku a bez cukru

Ingrediencie: (používam 200 ml šálku)

  • Cesto
  • asi 3 - 4 šálky surovej (neuvarenej) pšenovej raňajkovej kaše alebo múky, múku som nemala a tak som použila surovú pšenovú kašu
  • 200 g sušených datlí
  • 3 vajíčka
  • 3 lyžice panenského kokosového oleja, použila som mierne stuhnutý olej
  • Poleva
  • kokosový olej
  • kakao alebo karob
  • štipka soli

Postup:

  1. datle nakrájame na menšie kúsky a spolu s vajíčkami a olejom ich rozmixujeme vo výkonnom mixéri na hladkú kašu
  2. kašu vylejeme do misy a pridávame postupne pšenovú kašu/múku, kým nevytvarujeme cesto vhodné na vaľkanie a vykrajovanie
  3. berieme si menšie kúsky cesta, asi do hrste a vyvaľkáme cesto, tak aby sa dobre vykrajovalo, so pšenovou múkou sa však pracuje lepšie ako s pohánkovou, ktorú používam v recepte pri vianočných medovníkoch...
  4. koláčiky ukladáme na plech s pečiacim papierom, neprilepia sa
  5. dáme piecť asi na 10 - 12 minút na 180°C, dĺžka pečenie závisí od hrúbky koláčikov
  6. po upečení necháme koláčiky vychladnúť a potom ich môžeme zdobiť
  7. kakaovú polevu urobíme tak, že v rozpustenom kokosovom oleji rozmiešame kakao a pridáme štipku soli na zvýraznenie chuti, ja som natierala túto polevu na koláčiky so štetkou na vajíčka, dozdobila som ich sušeným kokosom a potom som nechala koláčiky v chlade stuhnúť
  8. hotové sušienky sú tvrdšie a chrumkavé, preto je dobré ich uskladniť v nádobe s rozkrojeným jabĺčkom, ak chceme, aby boli mäkšie

Dobrú chuť!