Výsledky

02.10.2018

Výsledky našej činnosti, na ktorej nám záleží, sú síce dôležité, ale celý proces a cesta ku skvelým výsledkom je tiež dôležitá. Ak začíname s nejakým snom, projektom, novou vecou a hneď na začiatku prídu prekážky alebo to nejde tak rýchlo ako očakávame, môžeme veľmi rýchlo stratiť chuť tvoriť ďalej. Ale to by sme nielenže stagnovali, ale i čosi horšie. To by sme urobili veľký krok dozadu, ak by sme prestali s tým, čo naozaj milujeme iba preto, že nemáme tie "správne výsledky". Teda, ak je to to, čo naozaj milujeme a nie je to iba zásterka pre naše ego.

Milovať svoju prítomnosť znamená tešiť sa z každého kroku a z celého postupu. Milovať ten čas čakania... Ak zverejním svoju prácu, cítim sa veľmi dobre. Cítim akoby som splnila ďalšiu dôležitú úlohu, naplnila časť dňa dôležitým posolstvom a mám zo seba dobrý pocit. Nie som slávna a zatiaľ nemôžem hovoriť o nejakej "základni fanúšikov", ale to, čo robím, ma i tak napĺňa. Pre mňa bolo veľkým wau už len to, že som prekonala písaním a neskôr natáčaním malých videí obrovské strachy a bloky. Ani som nevedela, že ich mám. Prekonala som technické ťažkosti a naučila som sa ako neuveriteľne ťažko to chodí vo svete internetu, ak sa chcete presadiť a pritom o vás nikto nič nevie, pre istotu ani vaše okolie, nemáte facebook, lebo ho neznášate a nemáte žalúdok na tvrdý marketing.

Milovať svoju prítomnosť znamená byť na seba hrdí a stáť si za svojou prácou nie preto, že ju druhí obdivujú alebo neobdivujú, ale preto, že vychádza z nás a je to to, čím sme. Ak sme pravdiví vo svojej tvorbe, lieči to našu dušu a nikdy tým nestrácame. I keby naša tvorba zapadla na samé dno toho najväčšieho undergroundu.

Najkrajšie na pravdivej tvorbe je, že nás spája s tým najhlbším v nás, s našou dušou a zjemňuje nás, ladí nás do nás samých, učí nás, kým sme, ukazuje nám i to, čo sme o sebe netušili a dáva nám priestor vidieť ako sa s nami veci naozaj majú. Dáva nám nadhľad, učí nás brať vonkajší úspech i neúspech neosobne, spevňuje náš charakter a hodnoty, pre ktoré sme sa rozhodli, alebo ktoré sme na ceste tvorby našli. Dáva nám nové hodnoty a nové pohľady na seba, tvorivosť a radosť zo života. Radosť z prítomnosti.

Ak miluješ čakanie a ten čas neistoty, si na správnej ceste. Si v prítomnosti... tak ju miluj!!!