Blokáda ciest v Bratislave

30.07.2021

Generálny štrajk 29. 7. 2021

Idúc na tento protest, som vôbec netušila, že nastane blokáda dopravného uzla, ale som veľmi rada, že sa nám to podarilo. Atmosféra bola skvelá, ale opäť nebolo toľko ľudí, koľko je naozaj treba. Bolo však viac mladých, čo ma potešilo.

Náhodou som sa tam stretla s pani Elou (74) zo Žiliny, ktorú som spoznala na proteste pred ministerstvom školstva viac tu a tak sme teraz spoločne štrajkovali na cestách.

Ja som sa zúčastnila najmä blokády Palisád, čo je cesta, ktorá vedie ku parlamentu.

Na proteste bol počuť i Slovanský bubon

Protest začal pred prezidentským palácom, ale okolo jedenástej dav začal blokádu ciest. Pred prezidentským palácom prišli na pomoc i kryštály, ktoré priniesli vedomé ženy, ktoré tam s nimi v tichosti a tajne pracovali. I keď nebolo nič vidieť, vibrácie kryštálov tam boli s nami tiež.

Prekvapila ma agresia niektorých vodičov, ktorých blokáda ciest vytočila natoľko, že chceli ísť i s autom do davu. Nakoniec sa to obišlo bez násilností a bitiek, ale veľa tomu nechýbalo.

Stretla som veľa ľudí z iných krajov, z Trenčína, zo Spišskej Novej Vsi... opäť sa ukazuje ignorácia a pohodlnosť západoslovákov. Z toho som vždy sklamaná.

S týmto pánom z východu spoločne blokujeme Palisády

Slobodne na cestách

Odstavené a zablokované busy

Transparenty na proteste

Aj sa tancovalo

Zuzana sa bála, my nie!

Holubice mieru sa osviežujú pri fontáne

Pozdravuje vás Anonymus

Na nasledujúcej fotke v pozadí sa obracia zlatý vláčik, ktorý sme poslali späť. Natáčal to jeden mladý muž, ktorého sa pýtali, z akej je TV. Odpovedal, že natáča na youtube. Natáčal pre TASR TV, čo radšej asi nechcel priznať. Mainstreamovým médiám ľudia už dávno neveria a na protestoch bývajú priam lynčované.

Z protestu som odchádzala pred druhou a rovnako ako na protest i z protestu som cestovala bez rúška. V autobuse i vo vlaku.