Kapsičkový koláč

24.06.2020

Typ na takto dekorovaný koláč som našla na instagrame. Je to jednoduché, z cesta vykrajujeme kolieska, ktoré preložíme napoly, kraje jemne stlačíme dokopy, aby nám vznikla kapsička a tú naplníme džemom, ovocím atď... Kapsičky potom ukladáme vedľa seba do formy. Ja som použila srdcovú formu, ktorá nemá spodok a po upečení mi vzniklo krásne srdce. Koláč sa nekrája, kapsičky sa len odlomia od koláča, ide to veľmi dobre. Zo zbytku cesta som upiekla sušienky v tvare motýlikov na dozdobenie.

Keďže pečiem bezlepkovo a bez cukru, ak sa to dá, vytvorila som si pre tento recept vlastné cesto. Recept nájdete dole. Takýto koláč sa však dá urobiť z každého cesta na sušienky, ktoré sa dá rozvaľkať a vykrajovať.

Recept na cesto: (používam 200ml šálku)

  • 1 šálka uvarenej ryže + 3 vajíčka + 200 g nakrájaných sušených datlí = pomixovať vo výkonnom mixéri na kašu
  • pridáme 4 šálky pohánkovej múky (pomixovala som pohánku v mixéri)
  • a 3 lyžice kokosového oleja v stuhnutom stave
  • umiesime cesto, rozvaľkáme po menších častiach a vykrajujeme kolieska...
  • toto cesto je možné upraviť pridaním korenín ako je škorica, vanilka...
  • kraje kapsičiek som potrela tesne pred dopečením žĺtkom, preto sú na obrázku také žlté, ale nie je to nutné

Náplň - na tento koláč som použila čerstvé ríbezle, ktoré som pomixovala so sušenými datlami, čím mi vznikol džem, ktorým som plnila kapsičky