Dokonalá bábovka bez cukru a bez lepku

19.05.2019

Chutná bábovka bez lepku a bez cukru, ktorá vyšla na prvýkrát + ďalšie verzie

Recept na bábovku bez cukru a bez lepku

Suroviny: (používam 200ml šálku)

  • 1 hrnček (200 ml) pohánkovej múky - pomixovala som pohánku
  • 1 hrnček sušeného kokosu alebo mletých orechov
  • 3 vajíčka
  • asi 300 g sušených hrozienok
  • 3 hrste sušených jabĺk
  • sušené ovocie môže byť rôzneho druhu, ale vždy sladké, ja som použila hrozienka pre sladkosť a jablká pre príjemnú kyslosť
  • asi 3 lyžice rozpusteného panenského kokosového oleja
  • asi 2 väčšie lyžičky škorice
  • 1 lyžička soli
  • 1 lyžička sódy bikarbóny

Postup:

  1. sušené ovocie zalejeme 1 hrnčekom vody (200ml) a rozmixujeme na kašu, množstvo vody môžeme prispôsobiť typu sušeného ovocia, rozmixovaná kaša by mala byť asi ako džem
  2. všetky suroviny zmiešame dokopy
  3. formu na bábovku pomastíme kokosovým olejom a jemne posypeme pohánkovou múkou, ja som použila starú sklenú formu na bábovku
  4. dáme piecť asi na 180°C, asi na 45 min., ale strážime po 30 min., umiestnila som ju o jednu úroveň viac dole, nie úplne do stredu rúry, aby sa mi upiekla i naspodu formy
  5. bábovku je možné nakoniec posypať cukrom, poliať syrupom, karamelom či čokoládou, aby bola ešte sladšia, ale netreba. Dokonalá na raňajky s džemom ako vianočka.

Pre väčšiu bábovku zvoľte viac surovín, ja som skúšala na prvýkrát radšej menšiu bábovku a podľa toho sú i uspôsobené suroviny. Toto cesto by sa dalo vyliať i na hlboký plech. Nie je nutná bábovková či iná forma.

Dobrú chuť!


 Recpet II - verzia s jablkovou šťavou a s orechami

Suroviny: (používam 200ml šálka)

  • 1 šálka sušeného kokosu
  • 1 šálka pohánkovej múky, pomixovala som pohánku v mixéri
  • 2 šálky jadier vlašských orechov - pomixujeme
  • 200 g sušených datlí
  • 2 šálky jablčnej šťavy
  • 3 vajíčka
  • 4 lyžice rozpusteného panenského kokosového oleja
  • 2 lyžičky škorice
  • 1 lyžička soli
  • 1 lyžička sódy bikarbóny
  • 1 šálka hrozienok
  • 1 ml prírodnej citrónovej esencie

Postup:

  1. sušené datle zalejeme 2 hrnčekmi jablčnej šťavy a rozmixujeme vo výkonnom mixéri na kašu
  2. všetky suroviny zmiešame dokopy
  3. formu na bábovku pomastíme kokosovým olejom a jemne posypeme pohánkovou múkou, ja som použila starú sklenú formu na bábovku
  4. dáme piecť asi na 180°C, asi na 45 min., ale strážime po 30 min. - táto bábovka je lahodnejšia a mastnejšia ako predchádzajúca verzia

- Kakaovka bábovka -

kakaová verzia - namiesto 1 hrnčeku kokosu či orechov dáme kakao, najlepšie raw a na kašu zo sušeného ovocia som použila iba sušené hrozienka, škoricu som nepridala, pretože som chcela zvýrazniť iba kakaovú chuť, bábovka je veľmi tmavohnedá - nie je pripálená, s výraznou kakaovou chuťou


- verzia s citrónovou šťavou -



Experiment

s tekvicou Hokaido

Mladú, mäkkú, ešte nedozretú hokaido som nakrájala na malé kocky a pridala do cesta na bábovku. Je to prekvapivo veľmi lahodné a chutné. A ešte to aj dobre vyzerá. Ako exotické ovocie.




Bábovka ozdobená tekvicovými jadierkami

Pred naliatím cesta do formy, nasypeme na dno formy jadierka a pridáme trochu cesta, potom môžeme formu trochu nakloniť a nasypať na bok formy ďalšie jadierka a pridáme cesto, takto postupne môžeme pridávať jadierka...


- Milujem staré formy na pečenie po babičkách -


Nepečiem v moderných silikónových či teflónových formách na pečenie. Do takého pečenia sa mi vôbec nechce. Milujem keramiku alebo obyčajný plech.


Medzi moje najobľúbenejšie však patria obyčajné plechové formy, s ktorými sa veľmi dobre pracuje a rýchlejšie pečie. Táto forma na bábovku stála iba 4 eurá a som s ňou nadmieru spokojná a používam ju najčastejšie. (koláčik dole na obrázku je z polovičnej dávky cesta a vyzerá ako veľká sušienka)