Mini Zenová Záhradka

12.12.2018

Ako si vytvoriť mini zenovú  záhradu?

Mini zenová záhrada je pre všetkých, ktorý majú radi vnútorný pokoj a pohľad na krásne veci. Je to oddychová aktivita, ktorá upokojuje a vytvára priestor pre čas duše. Môžeme ju mať doma i v kancelárii. Už len pohľad na ňu prináša vnútorné upokojenie a sústredenie sa na harmonický tok života.

Ako na to?

máme dve možnosti

  1. kúpime si ju so všetkými komponentami
  2. oveľa lepší spôsob je vytvoriť si vlastnú mini zenovú záhradku, podľa vlastných predstáv a dostupných materiálov

napr. použijeme nepotrebnú nádobu, misku, tanier... piesok z dovolenky, soľ, môžeme si kúpiť dekoračný piesok či kamienky podľa toho, aké sa nám páčia a do záhradky postavíme svoje obľúbené kamienky, sošku, mušličky, ulitu slimáka, prírodné artefakty ako drievko, pierko...

...čím je zenová záhrada jednoduchšia, tým je upokojujúcejšia...

Kam ju umiestniť?

  • na pracovný stôl
  • ku vchodu, aby nás vítala i odprevádzala
  • do kúpeľne
  • do obývačky
  • na nočný stolík
  • do určitej feng šuej zóny pre harmonizáciu, napr. moja mini zen záhradka s partnerskou symbolikou v zóne partnerstva - s párikom mandarínskych kačičiek, s dvoma kamienkami v tvare srdca...

Mini Zenová Záhrada a čarovanie

Mini zenové záhradky vytvárajú malé mikrosvety, ktoré si môžeme navrhnúť podľa svojich predstáv a snov. Trojrozmerná nástenka vízií. Mikrosvet ovplyvňuje makrosvet, čo je hore je i dole. A tak sa bližšie spájame s tým, po čom túžime a tvoríme mini zen záhradku ako predlohu blízkej budúcnosti. Projekt nášho života.

No tiež je veľmi dobré si ju vytvoriť iba tak pre radosť. Nechať sa viesť intuíciou a tým, čo sa nám páči. Tak nakoniec vznikne mini zenová záhradka, ktorá bude s nami silne spojená a bude mať na nás hlboký priaznivý vplyv.

Ako vyzerá moja mini zenová záhrada?

Použila som starú nepoužívanú sklenú nádobu, starú pohánkovú múku, pretože je belavá a nahradí biely piesok alebo soľ, ktorá vsakuje vlhkosť. Sošku som zvolila bohyňu Venušu, ktorá mi odpadla z magnetového suveníru z dovolenky. Na pilier sošky som umiestnila malú kamennú guličku s dierkami, ktorá mi pripomína planétu Venušu alebo Mesiac. Bola súčasťou čínskeho suveníru, ktorý som dostala od známej. A umiestnila som tam dva moje obľúbené kamene zo zbierky. Karneol s jaskynkou a krásny oranžový kalcit. Všetko som už mala doma a tak som nemusela nič kupovať. Ako hrabličky používam malú vidličku. Určite i vy máte doma rôzne prírodné suveníry, malé spomienkové predmety, ktoré sa dajú použiť.

- iné inšpirácie -

"V jednoduchosti, v tichu a v prirodzenosti je najväčšia krása i sila"