Vegan paštéta

31.01.2020

Vegánska paštéta inšpirovaná receptom z knihy "Veganské syry"

Ingrediencie a postup: (používam 200 ml šálku)

  • 2 šálky jadier vlašských orechov, zaliala som ich horúcou vodou a pridala som lyžičku sódy bikarbóny, aby rýchlo zmäkli, aby som odstránila prípadné plesne a alergény zo šupky, nechala som ich namočené asi hodinu
  • asi 6 lyžíč opečeného cesnaku s trochou rasce, opiekla som nakrájaný cesnak na panvici s trochou rasce
  • 4 lyžice lahôdkového droždia
  • 1 lyžica citrónovej šťavy z dm (citrónová šťava z dm má lahodnú chuť)
  • 1 lyžica kokosového oleja
  • 1 lyžička himalájskej soli
  • všetky ingrediencie pomixujeme v hlbšej nádobe s ručným mixérom
  • potom podľa chuti pridáme horčicu, ja som dala 1 lyžicu, ale záleží od chuti
  • následne primiešame koreniny ako čierne, biele korenie, chili..., záleží čo má kto rád
  • a vegan paštéta je hotová

Dobrú chuť! Vynikajúce s bezlepkovými lokšami recept tu

Táto kniha z knižnice ma inšpirovala k receptu na vegan paštétu. Je plná skvelých receptov pre syrových vegánov. Ak sa chcete pustiť do experimentovania, rozhodne si okrem orechov a semien zaobstarajte:

  • lahôdkové droždie
  • jablčný ocot
  • citrónovú šťavu
  • toto sú ingrediencie, ktoré sú v takmer každom recepte

Veľa šťastia pri experimentovaní!