Vegánska bryndza

24.01.2018

Recept som vymyslela nečakane a tak som sa o neho rozhodla hneď podeliť.

Potrebujeme:

180 gramové Natural Tofu od Lunter - veľmi vhodná konzitencia tofu na bryndzu

O čosi menšie množstvo - asi 150g Sojáde, bifidus natural, biely sójový jogurt alebo Provamel natural - sójová náhrada tvarohu, množstvo zvolíme podľa toho, ako chceme mať bryndzu hustú. Či k haluškám redšiu alebo hustejšiu na pomazánku.

Tofu nakrájame na malé kocky a spolu s bielym sójovým jogurtom rozmixujeme s ručným mixérom v hlbšej miske. Konzistencia a chuť je vhodná i na prípravu sladkého tvarohu.

Ďalej pridávame postupne a ochutnávame:

soľ - menšiu lyžičku himalájskej soli

korenie - trošku čierneho alebo bieleho korenia

horčica - asi 2 lyžičky horčice, pridávame opatrne

citrónová šťava - šťavu z asi pol citróna, možno trochu viac, podľa chuti, pridávame až na konci

tip - veľmi dobré je, ak sa k bryndze primieša na drobno nakrájaná cibuľka

Tip - ak robíme halušky, pridáme namiesto slaniny opražený údený tempeh

Dobrú chuť!