Červená Tara

23.04.2018

Červená Tara je budhistická bohyňa, protiklad k mužskému budhovi. Avšak Tara je oveľa viac mystickejšia, plnšia a božskejšia. Tradične má 21 podôb, Biela Tara, Zelená Tara, Modrá Tara... s rôznymi atribútmi a vlastnosťami, ktoré pomáhajú najmä "citlivým bytostiam zrodeným v ženskom tele".

Dnes ku mne prehovorila krvavá bohyňa, aspoň tak som to vnímala a cítila. Pýtala som sa, aká bohyňa pri mne teraz stojí? A bola to krvavá bohyňa. Celá zahalená v červenej farbe, ako topiaci sa vosk, stekajúca červená krv. Pochopila som, že to je znak citlivosti a rozmrazenia mojich starých bolestí, najmä v oblasti vzťahov s mužmi. Dnes nadránom som mala sen, v ktorom sa mi otvorili nedoliečené bolestivé situácie, viac píšem tu.

Cítila som nesmiernu potrebu červenej bohyne, červenej farby, nie preto, že som chcela, aby tiekla krv, ale aby tiekli moje pocity, aby voľne prúdili ako krv, aby moje krvavé slzy srdca sa uvoľnili a vytiekli zo zamrazeného dlhoročného väzenia, ktoré ma držalo nakrátko. Zamrznuté miesta v nás sú nežité a sila z nich ostáva nevyužitá. Nežijeme vtedy naplno. Vždy, keď si nedoliečime staré zranenia a potlačíme bolesť z nich, vznikajú v nás zamrznuté jazerá sĺz, červenej krvi, ktorá predstavuje silu života, ktorá netečie a ostáva nevyužitá a čaká na rozmrazenia.

Nakoniec som bola vedená k tomu, aby som hľadala, či existuje v  histórii bohyňa spájaná silne s červenou farbou. A hneď ma napadla Tara, ktorá má toľko božských podôb koľko podôb má pozemská bohyňa žena. Googlila som... Červená Tara pomáha s mágiou, pomáha pritiahnuť si partnera, pomáha priťahovať to, po čom túžime, pomáha k radikálnym zmenám v živote, pomáha byť odvážnou, dosiahnuť úspech a zavŕšiť svoje ciele.

Osobne som cítila, že potrebujem prečistiť svoje túžby a odovzdať ich vyššiemu zámeru. Dnes som prosila hviezdy a nakoniec ku mne prišla Červená Tara - v preklade červená hviezda, Tara = hviezda. Ó ďakujem božská Tara.

Prvýkrát som sa s Tarou stretla ešte na strednej škole ako mladé dievča cez karty bohýň, v ktorých bola zobrazená Biela Tara, do ktorej som sa okamžite zamilovala a bola to moja najobľúbenejšia bohyňa zo sady týchto kariet. A teraz asi po 15 rokoch opäť nachádzam cestu ku tejto bohyni, s ktorou som vždy cítila hlboké prepojenie, najmä čo sa týka mojej duchovnej práce. Nedávno som viacmenej "zavŕšila" prácu so slnečnou bohyňou Amaterasu a napísala som malú online príručku Psychospirituálna kríza a slnečná bohyňa Amaterasu a pýtala som sa samej sebe, že čo teraz. Po napísaní tohoto textu sa napojenie na túto bohyňu akoby vytratilo, akoby sa niečo vo mne ukončilo. Isté obdobie života. A tak teraz prišla Tara... opäť vstúpila do môjho života a cítim, že tu vždy bola.

Bohyne vnímam ako perzonifikované aspekty ženského božstva. Ženské archetypy lásky a života, sily vesmíru... Viac o bohyniach Ako vnímať bohyne a seba.

Červená Tara je jedeným z mnohých aspektov božského ženského zdroja. Veľmi krásna mantra tejto Tary, ktorú sa teraz modlím, je:

Om Tare Tam Soha

môj veľmi voľný  a intuitívny preklad

"Božská jednota vylieč moje srdce a moje korene"

Krásne spievané mantry Červenej Tary na youtube